Borsten en melk

He meiden dank jullie wel voor jullie verhalen, tips en ideeen. Verwacht ook wel dat met hulp het goed gaat komen maar toch vind ik het heel prettig om te horen/lezen hoe jullie er tegen aan kijken, en of jullie al net zoveel melk geven hahaha als deze koe. Ik heb nog een borstvoedingsavond in de samen bevallen cursus zitten, maar die les valt op mijn uitgerekende datum dus weet niet of ik die ga halen. We zullen zien.

liefs nath

@truckerbabe: oke dat wist ik niet grappig want ze adviseerden om een voedingskussen aan te schaffen of er 1 zelf te maken. had er namelijk bij de eerste ook 1. toen heeft de wijkverpleegkundige ook nog gekeken of hij wel goed lag omdat hij niet genoeg binnen kreeg en was afgevallen. maar dat was wel goed..
ik denk dat als ik het zonder doe het wel zwaar vind om het kindje te dragen.. omdat je dat echt in je armen moet doen.. lijkt me eigenlijk een zware opgave! aangezien mijn zoontje wel vaak een half uur dronk toen. maarja we zien wel ben ook benieuwd naar wat de kraamverzorgster zegt.

groetjes, Christien

@chrizzy1988 ik heb ook bv gegeven aan mijn dochtertje maar heb toch echt geen voedingskussen gebruikt, eerste 2 weken gewoon in de armen daarna regelmatig in rugby houding en toen had ik er gewoon 2 hoofdkussens onder liggen en dat werkte prima, toen ze zwaarder werd en net als de jouwe ruim een half uur tot 3 kwartier dronk ben ik op mijn zij gaan voeden was net zo makkelijk want kon ik ondertussen nog even boekje lezen hihi.. maar snap wel wat je bedoelt ik ben gestopt na een tijdje en ben blij dat ik geen voedingskussen heb gekocht want dan zou ik er nu mee zitten.
@nathalie1 mijn advies is kijk eerst of je het bv wel leuk vind zo ja dan kan je na een tijdje altijd nog een voedingskussen aanschaffen en je kraamhulp helpt je echt met bv en tips..

succes dames

grappig is dat, dat er toch zoveel verschillende adviezen zijn.

Ach, ik heb er gewoon een in huis. Voornamelijk omdat ik niet meer lekker sliep, en dat nu (vaak) weer heerlijk kan met kussen, al was ik vanochtend weer belachelijk vroeg wakker...

Liefs,

T

GEen tips voor borstvoeding geven (Geen ervaring), maar lekkende borsten zijn mij niet vreemd!!

Bij mij begon het al rond 26 weken... Ineens kleine vlekjes in mijn shirt.
Toch maar gelijk zoogcompressen gekocht om genante momenten te voorkomen.
Afgelopen week had ik gigantische jeukende borsten, net of ze aan het groeien waren, en ineens een gigantische vlek in mijn shirt.
Daarna heb ik het ook niet meer gehad en lek ik zelf nauwelijks.

Ik heb me wel laten vertellen dat deze symptomen helemaal niks zeggen over of de borstvoeding lukt of niet. Het kan volgens mij zelfs per kind verschillen (of hij/zij wel goed hapt enzo) en of je van tevoren lekt of niet zegt ook niks.

Het komt vast wel goed!!

Nou.... Van de week schreef ik nog GEEN LEKKENDE BORSTEN>

Vanmorgen was het dan zover.... Voor de eerste keer melk uit mijn linkerborst. Een paar druppeltjes weliswaar.... Moest er helemaal van giechelen hihi!

Liefs

Heppy, van harte meid, je borst lekt hahaha.
Ik heb een voedingskussen mijn moeder is kraamverzorgster dus heel erg stimulerend daarin. En inderdaad zonder kan ik niet slapen. We zullen zien of het lukt en gaat zoals we denken dat we het gaan doen.

Terug
Bovenaan