Borsten waar zijn ze voor?

Hi dames, ik heb me een beetje ingelezen in borstvoeding ondat ik wel voor ofen heb om dit te gaan geven.

Echter merk ik wel dat ik het ineens heel moeilijk vind. Ik ben altijd overtuigd geweest dat als ik kinderen zou krijgen ik het in ieder geval zou proberen.

Wat ik moeilijk vind is het beeld dat ik heb van mijn eigen borsten en daardoor borsten in het algemeen. Borsten zijn voor mij nu zo iets seksueels dat ik ne best wat verward voel als ik nu denk aan mijn borsten die liefdevol mijn beeb strax voeden en, bij wijze van, niet mn man.

Het onbehagelijke gevoel bekruipt me nu dat ik dat borstvoeden eigenlijk niet meer zo natuurlijk voelt. Mn verstand weet dat wel maar het voelt nu niet zo.

Ik wil me wel gewoon laten voorlichten ed. Maar merk door deze omschakeling dat hoewel ik fysiek behoefte heb aan sex ik het nu even weiger omdat ik tweestrijd ben.

Wie herkent dit? Of heeft tips?

Liefs een nog steeds dromerige mama

Ik ken het gevoel. Hoewel mijn borsten altijd al en “no-go area” zijn geweest, ook voor mijn partner. En vooral nu ze enorm gevoelig zijn wordt er al helemaal niet mee ‘geëxperimenteerd’ in bed. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik straks met alle liefde de kleine borstvoeding geef.

Ik ken alle voordelen van borstvoeding geven, maar ik heb niet het idee dat als ik het niet doe, ik mijn kind voor het leven verpest. Daarom denk ik bij mijzelf; ik zie het straks wel. Misschien heb ik de behoefte wel en anders krijgt de dreumes gewoon uit de fles. Lijkt me ook een stuk handiger i.v.b nachtelijke voeding en weer aan het werk gaan.

Een goede vriendin heeft een baby van een jaar en een paar jaar geleden een borstvergroting gehad. Hoewel ze wel borstvoeding kan geven doet ze het ook niet. In haar worden “Die dingen hebben me een fortuin gekost”

ja begrijp dat je het lastig vind, ik heb een zoontje van bijna 2 die ik 2 weken borstvoeding heb gegeven na zijn geboorte. helaas ging het totaal niet dus ben ermee gestopt. het duurde wel even voordat mijn man zoiets had van 'ze zijn weer van mij' maar ik denk dat je moet doen wat je gevoel je ingeeft na de bevalling. het kan dan nog erg veranderen. ik heb besloten om m'n tweede kindje weer probeer te borstvoeden, maar ben ook wel zo makkelijk geworden dat als het niet lukt, ik gewoon weer de fles geef. ik denk dat het wel op z'n pootjes terecht komt voor je, succes ermee!

Mijn ervaring? Ga borstvoeding geven! Ik ben echt geen lid van de borstvoedingsmaffia en een groot voorstander van de flesvoeding maar ik heb zoveel ellende gehad vanaf het moment dat ik op fles over ging! Ik zal je vertellen..

Jasmijn is meteen aan de borst gegaan na de geboorte, niks aan het handje. Ik heb me niet laten voorlichten want ook ik had zoiets van, ik zie het wel, de fles is ook een goed alternatief. op een gegeven moment kreeg ik tepelkloven (gevolg van slechte voorlichting) en uiteindelijk een borstontsteking (wederom: slechte voorlichting) Ik heb vanwege de vreselijke pijn, en de 41 graden koorts die ik kreeg, 10 dagen na de geboorte besloten over te gaan op de fles. Zonde eigenlijk, want ik had anderhalve liter per dag wat ik weg kon kolven. Vanaf dag 11 was het feest, Jasmijn huilde, huilde en huilde. Ze kreeg vreselijke krampen van de flesvoeding en echt, mijn hart brak als ik het kleine hummeltje zoveel pijn zag hebben. Ze begon ook veel te spugen en kreeg dus ook steeds sneller honger. Jasmijn moest over op de voeding voor hongerige baby's en kreeg medicijnen tegen reflux. (ik begin nu alweer te janken als ik er aan denk) Maar Jasmijn bleef spugen en huilde/krijsde 23 uur van de dag, het ene uur dat ze sliep (van 02:00 tot 03:00 uur) sliep ze tegen mij, toen ik recht op zat in me bed. Ik kreeg het idee dat ze een koemelkallergie had, die heeft mijn moeder ook dus de kans is al iets groter dat zij het zou kunnen hebben. Dit werd door het consultatiebureau en de huisarts afgewezen. Baby's huilen gewoon veel zeiden ze. Nou daar ging ik weer als kersverse en doodongelukkige moeder. Wat is er aan de hand? Meerdere bezoeken afgelegd naar de huisarts maar telkens als ik daar kwam sliep Jasmijn, ze kwam net uit een rijdende auto. Tot ze 3 maanden was. Ik was er mee aan, ik was kapot, dronk een tray Red Bull per week en emotioneel zo naar de klote van het verdriet wat mijn kleine meid had. Ik ben naar de huisarts gegaan en heb gezegd een doorverwijzing te willen. Die kreeg ik niet.. Huh?? Toen ben ik naar de eerste hulp gereden, heb Jasmijn op de balie gezet, en ben naar buiten gegaan. Heb een peuk opgestoken en even genoten van de 3 minuten stilte. Ben terug gegaan en heb gezegd niet weg te gaan totdat me dochter opgenomen zou worden. Jasmijn was maar aan het krijsen dus ja, ze zouden haar opnemen. Wat bleek na een week? Mijn dochter had een koemelkallergie, heeft last gehad van de medicijnen tegen reflux die ze nooit nodig gehad heeft, was vreselijk oververmoeid en had geen ritme mee, niet in haar voeding en niet in haar slaapjes. Ze huilde natuurlijk alleen maar! Door het vele spugen en wij denken dat ze honger had, kreeg ze ook nog eens extra melkvoeding binnen. Wat voelde ik me slecht...

Conclusie? Er kan gebeuren wat gebeurd maar mijn kindje krijgt borstvoeding. Al denk ik dat ik het af ga kolven om tepelkloven en borstontstekingen te voorkomen en het dus minimaal 6 maanden vol te kunnen houden..

Een hele verhaal, maar dit gebeurt niet met borstvoeding..

Hi allemaal,

ik herken wat jullie schrijven hoor. Ik stap ook zo over op flesvoeding, moet zelfs bekennen dat ik liever dat heb omdat ik weet dat het iets zwaarder is en de beebs daardoor vaak langer doorslapen.

Maar goed mijn voorkeur gaat uit naar combinatie van kolven en borstvoeding.

Maar het voelt gewoon wat vreemd om over te schakelen van "seksbom"naar "voedende borstenbom" ;)

Mijn vriend vind het jammer dat hij zometeen mijn borsten met die kleine moet gaan delen. Maar ja we hebben het er graag voor over. We willen proberen zo lang mogelijk borstvoeding te geven ben benieuwd of het ook echt gaat lukken. Want bij mijn moeder kwam er niet genoeg melk..

Hoi dromerige mama, ik zou zeggen wacht het lekker af, zorg dat je op alles voorbereid bent, dus flesje in huis, maar ga zeker de borstvoeding proberen.
Ook in ons sexleven nemen mijn borsten toch wel een flinke plaats in. (zeker nu ze zo gevoelig en groot zijn hihi). Mijn hubbie is een echte borstenman zeg maar.
Na 3 borstgevoede kindjes ( 18 maanden, 4 maanden en 9 maanden) Kan ik inmiddels uit ervaring zeggen dat dat wel went. De eerste weken zijn mijn borsten echt van die kleine en sabbelen er aan dat gebeurt nauwelijks als ik borstvoeding geef (dat is te raar voor mijn gevoel :)
Als de borstvoeding eenmaal goed in ritme is, maken ook je borsten weer deel uit van je sexleven. Zowiezo is de eerste paar weken sex niet ter spraken, dus zou zeggen ga het lekker proberen.

@Betty probeer je volgende kindje zelf te voeden, kolven en dan de fles geven is een enorme inspanning, omdat je eigenlijk de voeding 2 keer moet doen. Vraag eens aan je vk of er geen cursus of voorlichtingsavond bij jou in de buurt gegeven word, zo voorkom je misschien een hoop ellende dit keer.

Ook voor mij staat in ieder geval vast dat ik ook bij dit kindje heel graag bv wil geven, maar het moet niet te koste van mijzelf of die kleine gaan. Op de fles worden ze ook echt wel groot
Zo deze mama is weer uitgetikt

toedels

Ik wil ook proberen om bv te geven, het voelt nu bij mij als het meest natuurlijk. Ik had voor mijn zwangerschap absuluut geen gevoelige borsten, dus zo'n groot deel maken ze ook niet uit van mijn sexleven. Manlief is wel een beetje een borstenman, maar er blijft nog genoeg van mij over :) Dus ik denk dat tijdens mijn verlof bv wil geven en daarna kolven op mijn werk.

Maar goed, je hoort ook vaak dat het niet lukt om wat voor reden dan, als het niet lukt dan lukt het niet...

Terug
Bovenaan