Borsten waar zijn ze voor?

Ik heb bij de oudste geen bv gegeven en deze krijgt het ook niet. Het is allemaal prachtig die bv, maar je moet er 200 % achter staan. Ik had er ook weerstand tegen. Daarnaast had ik al een keer drie maanden borstontsteking gehad aan beide kanten zonder dat ik een kindje had. Wat een hel was dat. 1 van mijn tepels is teruggetrokken dus dat is ook al een probleem. Maar mijn grootste motivatie om het nu niet te proberen is dat als ik het bij de oudste geprobeerd had, hij nu niet meer zou leven. Hij had een heel heftige infectie en daardoor zakte zijn glucose heel hard. Maar omdat ik flesvoeding gaf, had hij toch nog wat binnen gekregen en was zijn glucose niet nog verder gezakt ( en hij zat toen al op een gevaarlijk laag niveau) De kinderarts heeft bevestigd dat het maar goed was dat ik de fles gaf.
Dus in tegenstelling tot betty ben ik dolblij dat ik mijn kindje nooooooooooooiiiiiitttt geen bv heb gegeven.

Hoi hoi,
Ik heb bij Iris borstvoeding gegeven en al snel in combinatie met het afkolven ervan, dit ging veel makkelijker doordat Iris dan sneller dronk, anders viel ze makkelijker in slaap. Mijn man kwam toen eigenlijk niet aan mijn bortsen, de melk spoot er soms uit, dus dat was niet handig. Ik had dan ook vaak gewoon een bh aan. Ik stelde wel eens voor dat hij het mocht proeven, maar dat zag hij niet zitten hahaha.
Naar Iris toe had ik er totaal geen moeite mee, het voelt toch heel anders als een kindje aan je borsten zit of je partner. Ik had er ook wel eens in het begin aan gedacht, misschien geeft het wel de zelfde tintelingen, maar dat was bij mij echt niet zo!
Voor nummer 2 ben ik zeker van plan om weer borstvoeding te geven, waarschijnlijk ook wel in combi met kolven, maar dat zien we dan wel weer.
Flesvoeding kan makkelijk zijn, maar voor mijn gevoel bestaat er geen betere voeding dan borstvoeding en zonde om er niets mee te doen als je er wel voldoende van hebt. Maar dat is mijn mening.
ps: Iris kreeg trouwens wel last van krampjes, dit kwam wel door de borstvoeding. Toen ik ging kolven ging het beter omdat ze dan niet die eerste waterige melk krijgt maar direct de goede romige melk.

Foontje; ik heb helemaal niets met bv, vind t echt niet charmant of lief of weet ik wat als ik een vrouw hara baby de borst zie geven...geen idee waarom maar dat gevoel heb ik. Dus ik heb altijd geroepen als ik een kindje krijg,krijgt ie de fles.

Maar ja, nu ik zwanger ben en ik er dit jaar achter gekomen ben dat mijn allergieen wederom zijn verdubbeld, zit ik er toch aan te denken om te starten met bv...in de hoop te voorkomen dat ik een super allergisch kindje ga krijgen. Alleen om die reden kan ik nu de knop omzetten.

Ik wil me dus goed laten voorlichten en het dan gaan proberen, misschien vind ik het fantastisch en misschien vind ik t vreselijk....we gaan het wel zien. Eerst maar kijken of mijn borsten uberhaupt melk gaan geven...

Maar bv of flesvoeding, kinderen worden groot met beiden!!

Terug
Bovenaan