<p>Ik heb een dochtertje van bijna 9 maanden en sinds 3 maanden zijn we bezig met vast voedsel. </p><p>Ik geef nog fulltime borstvoeding, daarnaast krijgt ze nu 3x per dag vast voedsel (fruit/brood/groente). Het gaat echter zooooo moeizaam... waarbij ik van anderen hoor dat hun baby's het eten uit de mond kijken, huilen als het op is, maar door blijven eten als ouders het aanbieden etc., gaat het bij ons tegenovergesteld. Ze is een ontzettend nieuwsgierig meisje, die álles wil meemaken, ontdekken, zien, voelen, in de mond wil stoppen, behalve eten. Ik bied zowel stukken aan als vanaf de lepel, maar beide gaat matig. Stukjes proeft ze nog wel eens, en als ze het lekker vindt dan sabbelt ze er wat op (al het fruit, brood, wat yoghurt en aantal groentes vindt ze echt wel lekker) maar na een tijdje belandt het snel op de grond en hoeft ze ook echt niet meer; vanaf de lepel is het na een paar happen klaar en begint ze te schreeuwen en haar hoofd weg te draaien.</p><p>Ik weet dat de borstvoeding tot 1 jaar de hoofdvoeding is en alles wat ze daarnaast binnen krijgt, mooi meegenomen is maar niet noodzakelijk. Maar ik zie zooo weinig vooruitgang en inmiddels begint het me zó te frustreren. Ik word er zo onzeker van. Ik wil graag tot 1 jaar haar blijven voeden, maar daarna wel gaan afbouwen naar bijv 2x per dag en de rest gaan vervangen door vast voedsel. Ik heb er alleen zó'n hard hoofd in als ik zie hoe het nu gaat pfffffff.</p><p>Ik heb al wel eens geprobeerd om eerst vast voedsel te geven en dan pas de borstvoeding, maar dat werkt helemaal niet want als ze honger heeft, wil ze dat alleen stillen met melk.</p><p>Iemand die mij gerust kan stellen..? Of tips heeft..????</p>