Borstkolf van tevoren aanschaffen of niet?

<p>Hallo! Over 6 weken ongeveer verwachten wij ons eerste kindje. Ik wil graag borstvoeding gaan geven, maar sta er wel praktisch in: mocht het niet lukken is flesvoeding ook prima.</p><p>Wanneer ik borstvoeding geef wil ik ook gaan kolven. Ik twijfel alleen of ik al een kolf aan moet schaffen van tevoren of niet. Mijn gevoel zegt eigenlijk dat ik het pas moet doen als ik zeker weet dat het lukt met de borstvoeding, alleen onze kraamzorg geeft aan dat het handig is het al te hebben omdat het kolven juist ook kan helpen de borstvoeding op gang te brengen en dat wordt aangeraden in het begin te doen. </p><p>Ik ben eigenlijk op zoek naar ervaringsdeskundigen hier ;) is er iemand die mij, uit ervaring of niet, kan vertellen wat ik het beste kan doen? Vind het ook zonde een op zich niet héél duur, maar toch best prijzig, apparaat te kopen voor niks.</p><p>Thanks!</p>

Niet doen van tevoren! Als je een kolf nodig hebt om je melkproductie op gang te helpen, kun je er altijd een huren bij een thuiszorgwinkel oid. Dit is dan ook nog eens een veel betere kolf dan je waarschijnlijk zelf zou aanschaffen! Die huurkolven kun je vaak direct ophalen, en kosten maar een paar euro per dag :)

Hoi, ik heb naar mijn zorgverzekering gekeken en ik ga een kolf huren. Dit kost 2.50 per dag. Mijn zorgverzekeraar vergoed dit tot ongeveer 110 euro na de bevalling. Wel bestel ik er een afkolfset bij van 40 euro. Het kolfapparaat wordt de volgende dag geleverd. Ik vind het namelijk veel te duur om er 1 aan te schaffen, omdat ik laagdrempelig borstvoeding wil gaan proberen. Als alles goed gaat koop ik natuurlijk zelf een kolfapparaat :). Succes met de laatste loodjes! 

Hoi, ik heb naar mijn zorgverzekering gekeken en ik ga een kolf huren. Dit kost 2.50 per dag. Mijn zorgverzekeraar vergoed dit tot ongeveer 110 euro na de bevalling. Wel bestel ik er een afkolfset bij van 40 euro. Het kolfapparaat wordt de volgende dag geleverd. Ik vind het namelijk veel te duur om er 1 aan te schaffen, omdat ik laagdrempelig borstvoeding wil gaan proberen. Als alles goed gaat koop ik natuurlijk zelf een kolfapparaat :). Succes met de laatste loodjes! 

Sommige kraambureaus verhuren ook kolfapparaten. en anders via een thuiszorgwinkel óf verloskundige praktijk. Ik zou niet al wat aanschaffen voor je bevallen bent. Meestal is het snel geregeld om er een te vinden. Van te voren gewoon kijken waar je kan huren. Mocht je op een zondag geen kunnen vinden kan je kraamverzorgster je helpen om met de hand te kolven tot je een grote elektrische hebt. Succes ermee!

Oh heel erg bedankt voor jullie reacties! Ik ga zeker even kijken naar het huren van een borstkolf. Kon er bij mijn zorgverzekering niets over vinden, maar misschien moet ik iets beter kijken ;).
Thanks!

Eens, een goeie kolf is zó duur.. orienteer je wel vast welke je zou willen, dan is ie zo besteld. Dan huur je er gewoon 1 voor je kraamweek. Ik had de medela freestyle, geweldig ding.

Niet van te voren aanschaffen!! Bel je zorgverzekering voor info,  want naast dat ze bij sommige zorgverzekeringen het huren vergoeden tot een bepaald bedrag zijn er ook zorgverzekeringen waarbij je een groot deel van de aanschafwaarde terug krijgt als je een kolf aanschaft via een lactatiekundige. Ik kreeg €200 vergoed op de aanschaf van een borstkolf en hoefde toen zelf maar €22 te betalen. Bij mij was het wel óf huren óf kopen. 

Terug
Bovenaan