Borstkolf

<p>Hoi hoi </p><p> </p><p>Heeft iemand ervaring met goede en betaalbare borstkolf </p><p>En moet ik dat al aanschaffen of niet?</p><p>Gr </p>

Goedemorgen!
Ik ben zelf van plan om BV te geven maar wel bij kraamzorg nagevraagd of ik al kunstvoeding (voor het geval dat het niet lukt) fles en/of kolf moest kopen/huren. Zij gaven mij aan dat dit niet nodig was, omdat de kraamzorg hier ook altijd een kolf bij zich heeft indien nodig.
zou het dus gewoon even navragen, voor het zelfde geld produceer je te weinig BV en lukt kolven niet, heb je zo'n duur ding aangeschaft 

Ik heb hem in mijn kraamweek aangeschaft. Ik wilde eerst zeker weten of de borstvoeding wel zou gaan lukken. Het zijn namelijk niet de goedkoopste dingen om te kopen. In geval van nood had de kraamhulp er een of kon ik er een huren

Ik zou nog even wachten met aanschaffen. De eerste tijd wordt kolven afgeraden omdat dat het afstemmen van de productie op wat je baby nodig heeft in de war brengt. Als je moet kolven om de productie op gang te helpen kun je beter een krachtige kolf huren. 

Als alles dan goed loopt kun je beslissen of en waarvoor je een kolf nodig hebt en dan uitzoeken wat daar bij past. 
Let op dat het erg persoonlijk is wat een goede kolf is. Vooral de borstschilden moeten goed passen om goed te kunnen kolven. Je zou dan een kolfconsult bijeen lactatiekundige kunnen doen.

Ik zou nog niks kopen. Mocht het in je kraamweek nodig zijn om er een te gebruiken om je baby bij te voeden of om het te stimuleren ga je er vaak eentje huren voor 2,50 per dag..
De eerste 6 weken geef je ip alles direct uit de borst zodat je kleintje goed leert aanhappen en drinken.
Als het dan allemaal goed loopt zou ik een kolf aanschaffen. (Ik heb de medela maxi swing! Dubbel electrice is wel zo fijn).
Wij hadden wel al een flesje in huis. En kv is ook zo gehaald in de supermarkt

Hallo,
Ik weet niet of deze regeling nog steeds bestaat maar 2 jaar geleden toen onze dochter geboren is was er een regeling vanuit de zorgverzekering voor een tegemoetkoming bij een borstkolf (70 euro maximaal was dat toen). Even kijken bij jr eigen zorgverzekering of dat dat (nog steeds) zo is. Misschien kan het je financieel helpen qua keuze.

Bekijk Elektrische dubbele borstkolf kolfapparaat - 2 kolven -BPA-Vrij - 150 ml op: https://www.bol.com/nl/p/elektrische-dubbele-borstkolf-kolfapparaat-2-kolven-bpa-vrij-150-ml/9200000098296847?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

weet niet of de link goed werkt, maar deze is heel goedkoop en heeft bij mij prima gewerkt! Ik gaf zoveel mogelijk zelf borstvoeding en gebruikte deze af en toe als we een dagje weggingen of toen ik weer ging werken. 

Terug
Bovenaan