Borstkolf

Ik hen hem pas gekocht zo'n vijf weken na de bevalling. Daarvoor is het niet nodig om te kolven. Ik heb de horigen chicture en ben er erg blij mee.

Hoi hoi.
Dankjwel ik vind het idd een dure aanschaf en weet ook niet of een dubbele of enkele fijn is en dan elektrisch of niet. 
Ik zag idd dat mijn kraamzorg er ook een verhuurt. 
Vergoeding is volgens mij alleen lactatiekundige niet het apparaat.
Hoop natuurlijk dat het lukt maar zoveel keus ook bij de prenatal. 

Ik kom ook niet kiezen en moest na 3 weken een avondje weg voor werk (musical groep 8 waar ik heel graag bij wilde zijn). Toen voor ‘tijdelijk’ een enkele handkolf van medela gekocht. Uiteindelijk niets anders meer gekocht. Ga ik bij een tweede zeker wel doen (elektrische), maar zo nodig was het dus niet. Ik heb tot een jaar bv gegeven en tot 8 maanden gekolfd. Net toen ik daar helemaal klaar mee was en toch die elektrische wilde kopen, begonnen de corona maatregelen en was kolven niet meer nodig. 

Ik had hem bij bol.com gekocht toen ik bijna uitgerekend was. Dicht mocht hij na 30 dagen nog terug. Dus wist zeker dat ik een baby had voor het terugstuur termijn verlopen was. Was toen een hele goede aanbieding waar is op die manier gebruik van kon maken en het echt veel euro’s scheelde met een week later kopen.  Heb hem wel veel gebruikt dus geen spijt gehad! 

Ik heb even bij mijn zorgverzekering gekeken of het inderdaad nu ook nog is. Er staat specifiek vergoeding borstkolf bij/vanaf de mediumpolis. Dit is een stukje toelichting gekopieerd:
Wat krijgt u vergoed?
De aanschaf van

een elektrische borstkolf of
een handkolf

Wat krijgt u niet vergoed?

losse onderdelen
de huur van een borstkolf
een tweedehands borstkolf

Weet dus niet wat andere verzekeraars doen maar dit is bij pro life (christelijk onderdeel van zilveren kruis)
Dus toch even kijken zou ik zeggen..
Op je andere vraag was ik vergeten te antwoorden. Ik heb mijn kolf in de kraamweek onder begeleiding van kraamhulp en vk gebruikt omdat ons kindje mijn tepel kapot had gebeten. Ze wilde daardoor niet aanhapprn aan die ene kant maar ik wilde wel beide borsten op gang houden dus 1 voeden en de andere kolven. Later gebruik te ik trouwens ook tepelhoedjes om het aanhappen makkelijker te maken. Deze zijn gewoon te koop bij kruidvat/etos/etc. En zijn van medela

Ik had idd gezien dat bij jbz ook een kolf huur winkel zat en dat je daar via je zorgverzekering kunt huren dus dat is wel fijn, 
Als je zorgverzekering de aanschaf een beetje zou vergoeding zou fijn zijn dat moet ik dan even navragen ?
Fijn om te horen dat het nog niet meteen naar de bevalling nodig is hier ik nu de kosten niet te maken 

Ik zou idd ook even afwachten hoe de borstvoeding gaat in de kraamweek. De eerste tijd heb je toch nog geen kolf nodig. Wij hadden na een tijdje de Avent kolfapparaat aangeschaft, vind deze erg fijn. Maar deed alleen kolven voor als ik echt even weg moest en de baby niet mee kon. En toen ik weer ging werken. 

Terug
Bovenaan