Borstkolf

Kijk ook eens naar het merk Horingen. Een stuk goedkoper dan Medela. Silicone cups ipv hard plastic. Ik heb beide gebruikt en Horingen vond ik echt een stuk prettiger in gebruik.
Ik raad je aan om bij een borstvoedingswinkel langs te gaan. Dan kun je de verschillende kolven voelen en vaak zelfs uitproberen. Veel succes!

Ik vond zelf de medela ook erg duur, inclusief de wat negatieve recensies die ik erover vond. Terwijl vriendinnen er erg tevreden over waren verder gezocht en kwam toen op een lansinoh uit. Is toch wat goedkoper dat de flex van medela en de paar keer dat ik hem nu heb gebruikt positief over.
Je kan bij deze zowel kracht als ritme aanpassen iets wat de volgens mij bij medela niet kan. Maar inderdaad huren of consult bij lactatiekundige zijn handige tips, want mijn hemel wat is er veel keus.

Ik heb één die in Nederland vrij onbekend is. Lansinoh dubbele elektrische kolf. Aangeraden door een lactatiekundige ik gebruik hem nu voor de tweede keer. Bij mijn dochter heel veel gebruikt en nu bij mijn zoon gebruik ik hem weer. Ik vind hem erg fijn. Wat goedkoper dan de medela en wel heel goed, kunt goed zelf afstellen.

Ik heb Ameda, ook heel fijn omdat je tempo en kracht kan instellen, tijdens het kolven kan je dan een toeschietreflex opwekken door het tempo weer te verhogen. Stuk betaalbaarder dan Medela en gesloten systeem. ARDO is vergelijkbaar en compatibel,  en iets goedkoper. Kijk bij de eerder genoemde link eens. En idd pas aanschaffen na bevalling. Advies inwinnen bij professionals is helemaal goed natuurlijk. Denk ook aan de tepelmaat (ja echt). Die kan na bevalling ook nog veranderen. Ik blijk een grote maat te hebben dus heb grotere borstschilden dan normaal gekocht. 
Succes!

Terug
Bovenaan