borstkolf

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Na mijn zwangerschapsverlof wil ik 3 dagen gaan werken maar zo lang mogelijk borstvoeding geven. Ik heb al veel goede verhalen gehoord over de borstkolf van Avent. Mijn vraag is wat de ervaringen zijn met elektrische danwel handkolf apparaten.

Wat zouden jullie adviseren?

groetjes Pauline

16 wkn 6 dagen

Ik adviseer elektrisch, tenzij je RSI op wil lopen ...

In sommige steden kun je ze huren; da's redelijk voordelig. Zo'n ding maakt wel lawaai en dat is weer een nadeel, maar als je echt regelmatig kolft is het met de hand niet te doen. Bovendien kun je dan maar 1 borst tegelijk doen (of je moet wel heeeeel behendig zijn) en dat schiet niet op als je op je werk zit...

Suc6!

Ik heb wel goede ervaringen met de Avent kolf! In een paar minuten een flesje vol maar ik had dan ook wel erg veel melk.

Hoi Pauline,

Ik heb omdat mijn dochter destijds niet aan de borst wilde/kon drinken een maand lang alle voedingen gekolft. Mijn dochter was namelijk prematuur en had er simpelweg de kracht niet voor. Ik heb daarvoor een electrische kolf gehuurd bij de thuiszorg. Dat was niet zo duur en ik vond het wel erg prettig (nou ja  prettig is anders). Maar ik bedoel te zeggen dat ik er wel blij mee was dat het electrisch ging. Ik heb het ook wel een keertje met de hand gedaan maar dan met een ander merk kolf. Dit vond ik erg vermoeiend en langzaam gaan.

Ik heb trouwens van vriendinnen wel hele positieve verhalen gehoord over de handkolf van avent maar daar heb ik zelf geen ervaring mee...

Groetjes Sandra, mama van Kirsten en nu 14w en2d zwanger van de 2e

Hallo!

Ik zelf heb ook de kolf van Avent (isis) in huis. Deze heb ik gebruikt bij onze dochter en ga ik straks ook weer gebruiken, mits het op gang komt natuurlijk. Ik ben hier erg over te spreken. Een aanrader van mijn kraamhulp ook toen.
Een electrische kolf geeft inderdaad veel lawaai. En aangezien mijn schoonouders een boerderij hebben en koeien melken...... leek het geluid daar behoorlijk op. Tja, en dat vond ik niet echt prettig!

Succes met het maken van je keuze!

Groetjes Carla
(nog 9 dagen)

Ik heb hier de dagprijs van een borstkolf van medela voor mijn neus.

1,95 euro per dag dus. Nou hoezo niet duur (werd ook bij de voorlichting over bortsvoeding gezegd), en het zal dan wel een professioneel apparaat zijn, maar ik vind 60 euro in de maand nogal wat. Bij 6 maanden borstvoeding heb je 'm 4 maanden nodig dat is dan 240 euro.

Mijn twee meiden hebben volledig borstvoeding gekregen tot 6 maanden en ik werkte daarbij fulltime. Ik heb toen een Mini Electric (enkelvoudige borstkolf) gebruikt. Deze wordt niet aangeraden bij fulltime werken, maar wel als je bijv. 3 dagen per week werkt. Bij fulltime werken wordt geadviseerd de dubbele te nemen.

Nou deze Miep is eigenwijs ze neemt gewoon weer de Medela Mini Electric enkelzijdig. Ik was altijd met twee borsten in 15 minuten klaar. Had dan in twee keer kolven op een dag, drie voedingen bijelkaar. Dus een half uurtje kostte me dat. En je mag 2 uur op een werkdag van 8 uur ervoor gebruiken.

De mini Electric kost ca. 79, de electric plus (dubbel kolven) 125.

De avent kost 150 euro heb ik ergens gezien.

Maar goed ik was dus erg tevreden over die van medela. Vond het lawaai wel meevallen.

Miep

Hallo,

Ik heb bij mijn eerste dochter ook op aanraden een borstkolf van Avent gekocht. Het is inderdaad handig als je hem niet van plan bent veel te gebruiken. Ik wilde weten hoeveel mijn dochter dronk omdat ik het idee had dat ze veel te weinig melk binnenkreeg.

Het was heel veel werk en je kreeg kramp in je vingers. Ik heb zelfs bij onze tweede dochter geen bv meer willen geven. Zag het niet meer zitten. Nu ben ik zwanger van de derde en ga het proberen met de medela mini electric. Hij heeft mij ongeveer 25 euro gekost. Na goed zoeken op marktplaats heb ik er dus een gevonden die zo goed als nieuw was en niet duur. De onderdelen zitten zelfs nog vacuum verpakt.

Ik heb het geluid getest en het valt erg mee. Ik heb liever een geluidje dan kramp in mijn vingers. Dan zetten we maar een gezellig muziekje op.

Groeten Nova

Hoi,

Ik heb beide kolven gebruikt maar de handkolf van Avent beviel mij 10 keer beter. Ik zou hem ook zeker aanraden voor op je werk want met dat geluid van die electrische voel je je waarschijnlijk niet op je gemak.

Als je de handkolf eenmaal gewend bent dan gaat het heel snel, je hoeft helemaal niet de hele tijd te 'pompen'. Als de melk stroomt dan houd je kolf ingeknepen en stroomt het vanzelf. Dus je krijgt er echt geen kramp van in je armen.

Terug
Bovenaan