A
Anoniem
Guest
Hoi,
Hier een ervaringsverhaaltje waar je misschien wat aan hebt;
Tijdens mijn zwangerschap heb ik de Avent handkolf gekregen. Het was weliswaar een tweedehandsje, maar deze kolf is erg goed te reinigen. Je kan hem helemaal uit elkaar halen en alle onderdelen goed afwassen en steriliseren.
In het begin toen ik nog niet werkte heb ik deze met succes gebruikt. Je kan zelf de zuigkracht bepalen door harder of zachter te pompen. Hierdoor is het ook makkelijker om de toeschietreflex te laten komen. Toen ik weer ging werken heb ik deze kolf ook gebruikt. Maar op een gegeven moment vond ik een electrische kolf toch praktischer. De Medela mini electric heb ik aangeschaft en is me erg goed bevallen. Hieronder de voor- en nadelen op een rijtje.
Avent handkolf:
voordelen: ritme van het pompen kan je zelf bepalen
makkelijk schoon te maken
geluidloos kolven
nadelen: alleen de avent-flesjes passen op de kolf
je moet je gedachten bij het ritme van het kolven houden zodat
ontspannen wat lastiger kan gaan
Medela mini electric:
voordelen: ritme is automatisch
zuigkracht is in te stellen
goedkopere flesjes passen onder de kolf (kan zo de vriezer in)
werkt naast een netadapter ook op batterijen
nadelen: ritme is niet handmatig te bepalen
zacht brommend geluid
Veel succes met het maken van een keuze!
Hier een ervaringsverhaaltje waar je misschien wat aan hebt;
Tijdens mijn zwangerschap heb ik de Avent handkolf gekregen. Het was weliswaar een tweedehandsje, maar deze kolf is erg goed te reinigen. Je kan hem helemaal uit elkaar halen en alle onderdelen goed afwassen en steriliseren.
In het begin toen ik nog niet werkte heb ik deze met succes gebruikt. Je kan zelf de zuigkracht bepalen door harder of zachter te pompen. Hierdoor is het ook makkelijker om de toeschietreflex te laten komen. Toen ik weer ging werken heb ik deze kolf ook gebruikt. Maar op een gegeven moment vond ik een electrische kolf toch praktischer. De Medela mini electric heb ik aangeschaft en is me erg goed bevallen. Hieronder de voor- en nadelen op een rijtje.
Avent handkolf:
voordelen: ritme van het pompen kan je zelf bepalen
geluidloos kolven
nadelen: alleen de avent-flesjes passen op de kolf
je moet je gedachten bij het ritme van het kolven houden zodat
ontspannen wat lastiger kan gaan
Medela mini electric:
voordelen: ritme is automatisch
zuigkracht is in te stellen
goedkopere flesjes passen onder de kolf (kan zo de vriezer in)
werkt naast een netadapter ook op batterijen
nadelen: ritme is niet handmatig te bepalen
zacht brommend geluid
Veel succes met het maken van een keuze!