Borstontsteking?

Hoi lady's,

Ik heb al sinds woesdag last van mijn linker borst.
Dinsdag heb ik op mijn moeders verjaardag een voeding overgeslagen want ik had afgekolfde melk mee genomen... normaal gesproken gaat dit prima, alleen nu Joep meer tijd tussen z'n voedingen laat was het denk te lang.

Eerst dacht ik dat het alleen een verstopte melkklier was, maar de "harde schijf" noem ik het maar, wordt steeds groter. Sinds vandaag heb ik er ook pijnscheuten in... een stekend gevoel, niet prettig en de huid wordt een beetje rood. Ik heb er alleen geen koorts bij...

Wie heeft er ervaringen met een borstontsteking en wat kan ik er het beste doen om er eventueel nog een te voorkomen, mocht het nog niet zo ver zijn?

Ik heb al een keer geprobeerd die borst helemaal leeg te kolven, maar er kwam heel weinig uit... 30 cc ofzo. Ik wil pas in september gaan afbouwen, dus het zou zonde zijn als de melkproductie om wat voor reden dan ook al zou afnemen.

Ik hoor graag jullie ervaringen!

Lfs,
juutepetuutje

je kindje goed de borst mee leeglaten drinken en de plek mee masseren dat wil nog wel eens helpen ik weet niet waar de harde plek zit maar kijken of je hem aan kunt leggen zodat he kinnetje aan de zelfde kant ligt als de harde plek wat ook wel eens wil helpen onder een warme douche gaan staan en masseren op de harde plek
ik hoop dat je er snel vanaf bent

Bij borstontsteking krijg je normaal wel hoge koorts. Veel pijn en rood zien. Ik heb het al een aantal keer gehad en was er erg ziek van. Zelfs er naar wijzen deed al zeer bij wijze van spreken. Kon mijn arm niet eens optillen. Als het verstopt zit kan het wel een ontsteking worden. Masseren, warme douche er langs laten lopen( niet echt lekker met dit weer). Proberen goed leeg te maken. Hoop dat je het redt zo.

Inderdaad goed (maar rustig) masseren tijdens voeden en onder de douche. Als je toch verhoging krijgt direct naar de huisarts want je kan er flink ziek van worden met hele hoge koortsen e.d.
Wees voorzichtig en ik hoop voor je dat het snel weer beter wordt!

Bedankt voor de tips... de meeste had ik al toegepast... maar zonder gewenst resultaat helaas. De huid op mijn borst is nu heel erg rood en voelt erg warm aan... heb alleen nog geen verhoging. Ik vraag me af of ik hierop moet gaan zitten wachten of toch alvast de huisarts bellen... Ik word hier zo verdrietig van he, het enige wat ik wilde was mijn kindje borstvoeding geven totdat ik weer ga werken.... eerst dat gedoe met dat tepelhoedje en nu dit. Joep is vandaag ook uit z'n doen, ik merk dat ik daar onzeker van word... ben bang dat hij niet genoeg binnenkrijgt, hij heeft ook al twee dagen niet gepoept! Normaal gesproken elke dag...

Sorry niet zo'n vrolijk berichtje, maar gewoon ff een dipje!

Lfs

poepen kan bij bv kindjes 1 keer in de 2 weken zijn mijn dochter heeft soms iedere dag dan weer om de 3 dagen maakt helemaal niet uit ik zou als ik jou was even naar de huisarts gaan ik snap dat je niet wil stoppen anders een op www.borstvoedingsforum.nl kijken kunnen je veel tips geven kunje een berichtje plaatsen hebben mij ook al met veel geholpen

oja wat ik ook een keer heb gelezen weet niet of je een electrische tandenborstel hebt die gebruiken net voor een voeding op de harde plek zetten en richting je tepel gaan die trillingen kunnen de verstopping los trillen daarna je kleine aanleggen wil ook nog wel eens helpen

Niet langer afwachten, maar morgen naar de huisarts. Als het gaat gloeien en rood wordt heb je een beginnende ontsteking. Het houdt niet in dat je moet stoppen hoor. Je krijgt dan anti-biotica waarbij je gewoon borstvoeding bij kunt geven. Maar morgenvroeg gelijk bellen, voordat je er ziek van wordt.

Terug
Bovenaan