Borstontsteking?

Nou dames, ben bij de dokter geweest hoor... en helaas toch een borstontsteking. Heb een kuur van 10 dagen gekregen... de vrouw van de apotheek zei alleen dat Joep ook last kan krijgen van de bijwerkingen, zoals darmklachten/diarree. Hoop het niet voor hem, anders ben ik geneigd om eerder te gaan stoppen... Eenmaal in mn auto heb ik het even op een brullen gezet, het werd me allemaal eventjes te veel!

Hebben jullie al ervaringen met bijwerkingen bij jullie eerdere kids? Supertje? Bedankt trouwens nog voor je reactie, die van jou was doorslaggevend ;-) de rest ook bedankt voor de tips!

Sorry heb geen ervaring met borstvoedingen. Alleen met de ontstekingen. (3 maanden aan beide kanten) Ik heb het heel snel ook toen ik nog niet eens kinderen had. Vandaar dat ik niet eens aan borstvoeding durfde te beginnen. Wel blij dat je naar de huisarts bent gegaan voordat het echt een heftige ontsteking wordt. Ik weet helaas hoeveel pijn het kan doen en hoe naar je er van kan worden. Hoop voor je dat de antibiotica aanslaat en dat Joep niet al te veel bijwerkingen krijgt.

Ik ben momenteel ook herstellende van een flinke borst ontsteking en ik had geen hoge koorts.
Mijn borst voelde warm er liep een rode streep en er kwam wat pus uit de tepel.
Heb toen van de huisarts een antibiotica kuur gekregen maar na een week was dit niet aangeslagen en mijn borst zag knal rood en een hele harde schijf en veel pijn. terug bij de huisarts werd ik direct na overleg met een chirurg doorgestuurd naar de eerste hulp afgelopen maandag.
Daar is een echo gemaakt van mijn borst en bleek er een flinke abces te zitten en tot 2 maal toe een grote naald in mijn borst gestoken om een punctie te doen zodat het pus eruitgehaald kon worden. Ook een nieuwe antibioticakuur gekregen. Vandaag wee controle gehad bij de chirurg en deze kuur lijkt aan te slaan.
Volgende week donderdag weer terug komen om te kijken of het helemaal over is en evt nog een punctie.
Normaal krijg je idd koorts bij een ontsteking maar dit heb ik niet gehad...miss alleen wat verhoging.
Suc6 en hoop dat bij jou de kuur wel aanslaat.

gr aukje

Hoi Aukje,

Nog bedankt voor je reactie. Jeetje wat een verhaal zeg... ik ben toevallig gisteren ook doorverwezen door de huisarts naar de spoedeisende hulp en daar hebben ze na een echo ook een naald in mijn borst geprikt om er wat viezigheid uit te halen, er kwam iets van 20 cc uit. Dat luchte wel even op. Meteen een nieuwe kuur meegekregen, aangezien ik sinds dinsdag ben gestopt met borstvoeding geven aan mijn zoontje, hoeven ze geen rekening te houden met wat ze voorschrijven. Hoop dat de kuur aanslaat, momenteel heb ik nog wel erg veel pijn en is mijn borst nog erg rood. Welke heb jij? Maandag moet ik weer terugkomen, ik denk ook voor controle... ben benieuwd, wellicht gaan ze wel weer prikken.... ik wacht het netjes af.

Geef jij nog borstvoeding? Ondanks ik ben gestopt met het geven aan mijn zoontje kolf ik wel nog een paar keer per dag, ik denk dat het verstandig dit te gaan afbouwen op het moment dat de ontsteking weg is... Ik weet niet zo heel goed wat wijsheid is. Het kolven en de melk weggooien is ook geen pretje als je eenmaal bent gestopt!

In ieder geval veel beterschap en laat even weten hoe het met je gaat!

Lfs,
Juutepetuutje

Terug
Bovenaan