Borstvoeding én kunstvoeding

<p>Mijn dochtertje is bijna 3 weken oud. Ik heb vanaf het begin borstvoeding gegeven maar haar aanhap was verkeerd, dit heeft een lactatiedeskundige geconstateerd. Nu weet ik waar ik op moet letten, maar geeft de aanhap nog steeds veel frustraties omdat ze hem niet groot kan houden. Hierom ben ik gisteren begonnen alle voedingen te kolven en deze met de fles te geven. Als ik niet op tijd een voeding heb, krijgt ze kunstvoeding.  </p><p> </p><p>Ik had met het cb en lactatiedeskundige, maar ook mijn ouders en vriend afgesproken om de borstvoeding af te bouwen en volledig over te gaan op kv. Echter, nu ik zie hoeveel ik kolf vind ik dat echt zonde. Ik heb een verhaal gelezen van iemand die bv en kv naast elkaar gaf na 3 weken. Nu heb ik mijn lactatiedeskundige nog eens gemaild om te vragen of dit haalbaar is. Zijn er mensen hier met ervaring? </p>

O, we gaan donderdag naar een kliniek in Groningen om te kijken of haar tongriempje of lipriempje gelaserd moet worden. 

Hoi hoi
mijn zoon is 12 dagen en krijgt af en toe kV omdat ik anders veel teveel melk aanmaak en constant stuwing heb. En soms is een flesje kV ook erg makkelijk het neemt vele minder tijd in beslag dan de borst geven of in jou geval eerst kolven. Het lijkt mij geen probleem! 

Nee, maar vraag me af op de lange termijn als haar behoefte groter wordt. Maar dan kan ik altijd nog langzaamaan meer kv aanbieden dan bv. 

Hoi hoi,
Onze oudste heeft vanaf dag 3 zowel bv als kv gehad omdat hij teveel was afgevallen.
Volgens de vk en de huisarts geen enkel probleem.
Vooral doen waar jij en je kleintje lekker op draaien.
Groetjes Siska

Ja je kan dan altijd meer kV geven maar als je regelmatig blijft kolven blijft je voeding op pijl en regelt het zichzelf qua hoeveelheid. Ik heb bij mijn eerste ook alles afgekolfd omdat hij niet aangepapt bleef, respect daarvoor, na een week of 6 had ik ect een hekel aan het apparaat en ben ik gaan afbouwen! 

Mijn zoontje is bijna 3 maanden en krijgt al sinds zijn geboorte een combinatie. Eerste 10 weken 1 flesje kv per dag en de rest bv. Nu ik bijna weer moet werken ben ik aan het afbouwen en krijgt hij meer kv. Moet geen probleem zijn!

Ik geef vanaf het begin de combi omdat de kleine niet goed bij me kon drinken, ook niet na het klieven van zijn tongriempje. Vanaf toen gestart met fulltime kolven maar tot op heden nog nooit 100% gekolfde melk kunnen geven. We geven nu standaard de laatste fles kunstvoeding en de rest gekolfde melk. In de eerste paar weken kregen hij nog wel vaker een flesje kunstvoeding omdat hij toen heel erg veel dronk, om de schade van de eerste weken een beetje in te halen. Inmiddels is de hoeveelheid gestabiliseerd en is mijn productie langzaamaan toch nog wat omhoog waardoor ik nu prima uitkom met 1 flesje kunstvoeding per dag.
Kortom, werkt voor mij prima zo. Kleine doet het er ook top op! Had eerst als doel om dit 3 maanden vol te houden. Inmiddels weer begonnen met werken en merk dat ik juist op die dagen makkelijker kan kolven, dus hoop het nu op deze manier tot 6 maanden vol te houden. En anders ga ik langzaamaan afbouwen naar meer kunstvoeding.
Ik vond het in het begin wel zwaar omdat je en 8 voedingen geeft én 8 keer moet kolven en afwassen etc. Op een bepaald moment besloten om in de nachten niet meer te kolven en zit nu op 4x per dag. Dat is voor mij goed haalbaar. Meer keren op een dag trok ik gewoon niet omdat je dan echt alleen maar aan het kolven en voeden bent en nooit de rust hebt om gewoon even lekker te zitten met de kleine zonder iets te hoeven

Terug
Bovenaan