borstvoeding: aantal keren per dag

Hoi,
Wat kun je je vreselijk onzeker voelen met een kleintje he? Probeer je eigen gevoel maar te volgen hoor, dat is vaak het beste voor jou en je babytje. Jullie kennen elkaar tenslotte het beste. Volgens mij is het toch de bedoeling met borstvoeding dat je "op afroep" eten geeft???Nou, gewoon lekker je kindje eten geven hoor, als ze huilen van de honger wordt je er zelf helemaal gek van en dat merkt jouw babytje echt wel. Als je kindje goed groeit en tevreden is dan is het prima toch?!
Dan het slapen...dat verschijnsel ken ik...heb avonden lang met ons kleintje op schoot gezeten..en ja hoor..heerlijk slapen..zodra ik d'r in eigen bedje wilde leggen begon het feest. Overdag slaapt ze prima in d'r bed. Heb hier op het forum toen maar eens aan de bel getrokken, want ja, het is fijn om ook tijd voor jezelf te hebben. Mij is toen aangeraden als je ziet dat je kleintje moe begint te worden naar bed brengen. In bed leggen en heerlijk over het bolletje en wangetjes aaien en lieve woordjes zeggen. In het begin duurt het dan een tijd voor ze slapen...bij het slapen ga je dan weg. Als ze dan weer huilen, weer hetzelfde ritueel. Ben nu een 3tal weken verder en het gaat perfect!!!!
Succes ermee, laat je niet gek maken door het cb. Het is fijn dat ze er zijn, maar de 1 zegt dit en de ander zegt dat! Mijn dochter mag volgens de wijkverpleegkundige ongeveer 5 flessen van 140 cc hebben (en de week ervoor mocht ze van degene die het wegen deed de flesjes ophogen naar 160-180 cc)...dus....
DOE WAT JE GEVOEL JE INGEEFT! VERTROUW MAAR OP JE EIGEN MOEDERINSTINCT HOOR~
 
Mijn dochtertje krijgt borstvoeding en is nu 6 maanden oud. Zij kreeg pas een beetje een ritme toen ze 8/9 weken oud was. Voor die tijd sliep ze zo ongeveer de hele dag door en was niet wakker te krijgen en 's avonds ging ze dan de voeding inhalen die ze overdag niet had gedaan. In de praktijk kwam het erop neer dat ik vanaf 7 uur 's avonds zo ongeveer iedere 3 kwartier een voeding zat te doen tot een uur of 11 's avonds. Gek werd ik ervan, maar dat ritme komt vanzelf.
Volg gewoon je gevoel. Mijn dochtertje had trouwens ook moeite om alleen te slapen. 's Nachts sliep ze bij ons op de kamer. Overdag liet ik haar kamerdeur open of ik rommelde nog wat in de slaapkamer. Dan wist ze dat ze niet alleen was omdat ze die geluiden kon horen en dan ging ze na wat gehuil op een gegeven moment toch slapen.
 
Hoi,
Ik sluit me graag aan bij hierboven. Mijn zoontje is nu 10 maanden. Ik heb de eerste 8 maanden BV gegeven. En inderdaad, het CB had ook commentaar op mij. Ik voedde mijn zoontje de 1e 12 weken volgens mij zo'n 9 keer per dag en dat vond het CB ook te veel. Ik ging me daar vreselijk onzeker over voelen. Verder vertelde het CB mij dat ik mijn zoontje 2x per dag in zijn bedje moest leggen (hij sliep heel slecht). Het CB zei ook nog dat ik hem na 10 minuten eruit moest halen als hij niet wilde slapen. Zijn tijd en dus kans op te slapen was dan voorbij! Nu vind ik het belachelijk maar het heeft mij in het begin erg onzeker gemaakt. Ik kan je dus alleen maar aanraden om te doen hoe jij het wilt!! Ik heb de eerste tijd mijn zoontje altijd in een draagdoek gehad. En ik ben hem gewoon weer op verzoek gaan voeden. Dus dat betekende 9x per dag! En we deden het er allebei veel beter op. Ik merk dat mijn eigen instict beter werkt dan wat het CB mij vertelt. Pas vanaf 12 weken merkte ik dat hij een soort van ritme kreeg. Ik zou zeggen, doe zoals jullie je er het prettigst bij voelen en wat voor jullie kleintje goed werkt! En laat je niet al te onzeker maken hoor. Het is allemaal heel lastig maar je groeit er in. En jullie kleintje ook!
Sterkte!!
 
Hallo,
Ten eerste wil ik kwijt dat je het helmaal SUPER doet hoor.....je geeft je kindje de borst op verzoek en zo werkt dat met borstvoeding....vraag en aanbod.
Ook is je verhaal voor mij heel herkenbaar....mijn dochter is nu 2 maanden en heeft nu 6 borstvoedingen op een dag....er is nu iets meer ritme.
Dus geef je kleintje gewoon wat de tijd.
Komt echt goed hoor....ook mijn dochter wil het liefst in slaap gelopen worden...volgens het cb moest ik haar gewoon in bed leggen.
Helemaal over haar toeren raakte ze dan...echt tot overgeven aan toe..dus ook daar heb ik me bij neergelegd zij wil graag in slaap gelopen worden...dus ik heb haar veel in de draagzak heb ik toch mijn handen vrij!
Ik wens je héél veel succes en doe het zoals je gevoel je zegt!
Met de tijd komt het echt allemaal goed hoor.
 
Hoi,

Je doet het inderdaad prima hoor. Borstvoeding op verzoek is het beste wat er is. Mijn dochter Floor is nu drie maanden. De eerste 8 weken voedde ik haar zeker 8-9 keer per dag. En toen ging ze opeens terug naar ongeveer 6 voedingen op een dag. De laatste weken zit ze nog maar op 5 voedingen. Maar ook al blijft het meer, dat maakt met borstvoeding helemaal niet uit. Er zit inderdaad geen maximum aan. Je zult zien, Jaro zal ook een ritme krijgen, maar dat is met 1 maand echt nog te vroeg. Laat je niet gek maken hoor door die wijkverpleegkundige, ik kom daar ook altijd depri vandaan. Het is onzin, je kent je kind zelf het beste en voeden op verzoek is fantastisch, je kind zal het heus zelf goed gaan regelen, laat de natuur maar lekker zijn gang gaan!!!
Wat betreft slapen heb ik niet echt veel tips, een draagdoek heeft ons ook erg geholpen tussen de 4 en 8 weken, daarna sliep Floor ook weer rustiger.
Gouden tip: volg je gevoel, echt waar, het is af en toe heel lastig, maar uiteindelijk weet je als moeder (en vader trouwens ook) wat het beste is voor jouw kindje!!

Veel sterkte.

Petra
 
Een goede site met Forum, waar je veel vragen over borstvoeding kunt vinden en stellen is www.vbn.borstvoeding.nl. Op dit forum zijn ook een aantal lactatiedeskundigen actief die antwoord geven op de gestelde vragen. Je kunt ook op een onderwerp zoeken in de reeds gestelde vragen en antwoorden. Dit forum heeft mij goed geholpen, ik geef nu 6 weken borstvoeding op verzoek en was hierbij in het begin wel heel onzeker.

Groeten, Corine
 
He hoi,

Ik werk op een dagverblijf en wij hadden een kindje dat s'middags ook slecht sliep en ook echt wel moe was. Wij hebben toen in overleg met ouders het kindje ingebakend, is dit misschien een idee het gevoel van geborenheid. Succes
 
zo'n baby slen draagdoek is ideaal, hij is bij je maar je hebt je handen vrij !
en lekker rijden in de kinderwagen....na 7 mnd slaapt ze nog niet overdag in bed... maar het is wel handig als ze meekan naar buiten ipv dat je thuis zit te wachten totdat ze wakker wordt ?
 
Terug
Bovenaan