<p>Hoi,</p><p>Ik wil graag snel stoppen met borstvoeding geven. Nouja eigenlijk snel stoppen met kolven. Na een zware bevalling kon ik alleen maar liggend borstvoeding geven. Hierdoor heeft mijn dochter 2weken mijn tepels mishandeld. De lactatiekundige raadde toen aan om te gaan kolven zodat me tepels konden herstellen. Helaas duurde dat langer dan 2 dagen en na 4 dagen kolven kreeg ik borstontsteking. Nu ben ik inmiddels al 4 weken aan het kolven en mentaal sloopt me dit helemaal. Ik probeer af te bouwen maar elke keer zit ik weer tegen een borstonsteking aan. </p><p>Nu heb ik iets gelezen dat saliethee snel de productie kan stoppen(precies wat ik wil), maar hoe moet ik nu te werk gaan. 1 borst is bijna constant gestuwd en probeer t nu zolang mogelijk uit te stellen en dan te kolven totdat ie weer een beetje soepel wordt(maar lang niet leeg). Wie kan mij uitleggen hoe dit het beste te doen icm saliethee? Helemaal leegkolven elke keer als ie op ploffen staat of kolven zodat de ergste druk eraf is?</p><p> </p>