Borstvoeding afbouwen met saliethee

Ik hoop er stiekem toch ook wel beetje snel vanaf te zijn. Ik vind het fijn dat ze de gekolfde melk nog krijgt maar ik trek het niet om nog 4weken te moeten kolven. Met die saliethee mag je de melk toch gewoon nog geven aan je kindje?
 
[quote quote=10340350] Met die saliethee mag je de melk toch gewoon nog geven aan je kindje?[/quote]
Ja hoor, dat mag gewoon als je niet extreem veel thee drinkt. Saliethee wordt veel gebruikt om overproductie te verminderen, die moeders blijven hun kindje ook gewoon voeden. 
Hier lees je er meer over (in Engels en Spaans)
 
Ik heb ook saliethee gebruikt bij het afbouwen van de borstvoeding van mijn dochter. Ik had mega overproductie en ik kreeg het met kolven niet onder controle (ik gaf altijd maar 1 borst per voeding, omdat ik zoveel overproductie had, dus een voeding afbouwen betekende dat ik meteen 6 uur niet kolfde... Ik lekte dus aan alle kanten op alle momenten totaal door mijn pads heen ;)). Ik kreeg via een vriendin de tip voor saliethee en dat was zo'n verschil! Toen heb ik het snel onder controle kunnen krijgen en zag ik de productie gewoon teruglopen. Bij de volgende zorg ik dat ik het bij voorbaat al in huis heb! 
De melk kon mijn dochter inderdaad gewoon nog drinken. 
 
Heeeeey, 
Ik heb 2 jaar aan mijn 2 kindjes borstvoeding gegeven. Met de eerste is het van zelf gestopt want ik werd toen zwanger van de 2de. Bij mijn jongste was het heel moeilijk om te stoppen, ik heb een bloedafname gedaan en de dokter zag dat het hormoon van de melkproductie heel hoog was dat in het algemeen. Ik heb toen 2 pilletjes moeten nemen, het was de eerst week beetje moeilijk want ik had toen nog pijn, ik nam toen ook een onstekingsremmend medicijn, zodat ik geen borstonsteking kreeg. De 2de week had ik alleen maar af en toe kleine steekjes en toen ja was het weg!
Maar salie thee wist ik niet dat dit kon helpen. Mijn tante zij mij dat ik dit niet mocht drinken of gebruiken tijdens mijn zwangerschap omdat dit vroeger in de tijd van de Romeinen werd gebruikt als anticonceptie of zelf voor een miskraam te laten gebeuren. 
Bijt op je tanden, het komt allemaal wel goed hoor, je kan ook af en toe een warme douche of bad nemen voor je borsten of gebruik warme compressn of doeken die je op je borsten kunt leggen.
Veel liefs en sterkte
 
 
Terug
Bovenaan