borstvoeding.. bijvoeden met flesvoeding

heee meiden

ik ben mama van naomi van drie weken, ik geef borstvoeding en dat loopt in principe prima alleen die kleine wil heel vaak aan de borst. ik mocht afbouwen naar 4 uur ertussen en s nachts mocht ze 6 uur doorslapen alleen ze wil veel vaker en komt om de 2 en een half a drie uur. met het consultatie bureau overlegd,omdat ik zo moe ben omdat ik dus ook snachts zo n 4 keer voed, en nu mag ik snachts ook flesvoeding bijgeven in de erge gevallen.maar hoeveel geef je dan?want met bv weet je niet hoeveel je kindje precies binnen krijgt. weten jullie iets waar ik me aan kan vasthouden qua hoeveelheden? en hoe vaak je dan een fles moet geven? ze is nu zo n tien pond(het is een flinke dame!) ik hoor t wel
liefs anne
 
Als het goed is hebben ze bij je cb een folder over voeding en hoeveel een kindje mag. In mijn folder staat bij 5000 gr. en volledige flesvoeding 5 keer 130-170 ml. per dag.
Dus iets daar tussenin? Ik weet het niet precies, geef zelf bv. Maar als mijn dochter een keer 'snachts afgekofde melk krijgt (kan ik een keertje doorslapen, hihi) drinkt ze nog geen 100 ml, terwijl ze toch al 130 mag....
Succes!
 
Oh meid, wat zonde.
Het wordt vanzelf minder hoor dat ze komt en je hebt wel kans dat je borstvoeding terug gaat lopen en ze is nog ZO klein. Denk er alsjeblieft goed over na of je wel echt aan een fles wil gaan beginnen. De eerste tijd komen ze gewoon echt om de 2 en een half a 3 uur. Het feit dat je aan een fles zou gaan wil echt niet zeggen dat je lieve meisje dan wel door gaat slapen. Ze is pas 3 weken joh. Meid echt, denk er goed over na en bel anders iemand van de vrijwilligers van de borstvoedings verreniging, die kunnen je ook steunen en tips geven. Je kan maar 1x borstvoeding geven, als het terug loopt zou het zo zonde zijn. Hoop niet dat je het vervelend vind dat ik het zo zeg, bedoel het echt alleen maar goed. Mijn zoon wordt deze maand 6 maanden en geef nog steeds volledig borstvoeding. Op de dag komt hij ook nog steeds om de 3 uur en 's nachts ook nog wel 1x maar hij heeft het gewoon nodig. Heb geprobeerd afgekolfde melk te geven met pap er doorheen maar daar slaapt hij ook niet van door dus wat ik al zei, het is zker geen garantie dat ze doorslaapt of langer weg zou blijven van flesvoeding.

Succes

Sylvia
 
Hoi Anne,

Ik ben na 4 weken gestopt met bv omdat ik oververmoeid was geraakt en mijn bv juist dáárdoor terugliep. Ik zei gisteren avond nog tegen mijn man dat ik het zo zonde vond dat ik me steeds aan de 'regeltjes' heb willen houden en daarom geen bijvoeding of een speentje wilde geven, want dat 'mocht niet' van de VBN. Terwijl als ik eens een flesje had gegeven, ik zelf ook wat slaap in had kunnen halen en ik de bv waarschijnlijk veel langer vol had kunnen houden. In plaats daarvan ben ik na 4 weken hals overkop gestopt en daar heb ik nu wel veel spijt van.
Dus ik zou het gewoon doen hoor, die flesvoeding!!! Je kunt dan het beste hypo-allergene voeding nemen (tenzij het je lukt om overdag ook nog te kolven). Esther dronk op die leeftijd ca. 100 - 130 cc afgekolfde melk.
Je kunt ook nog proberen of je kindje zo vaak aan de borst wil vanwege een hoge zuigbehoefte en kijken of ze 's nachts een speentje wil pakken.

Succes!

Eveline
 
Hoi Anne,

Allereerst wil ik je zeggen dat je gewoon moet doen waar je je zelf het beste bij voelt. Voor de een is dat BV, voor een ander is dat FV.

Ik zelf geef inmiddels al 4,5 maand BV en heb het geluk gehad dat m'n dochtertje al met 3,5 week de nachten ging doorslapen. Maar van anderen heb ik begrepen dat het heel normaal is als nog een hele tijd 's nachts komen voor een of meerdere voedingen.
Sinds bijna 2 weken geleden heb ik ook weer nachtvoedingen (meestal 1, soms 2 per nacht en vaak is ze tussendoor ook nog een paar keer wakker en ik dus ook) en ik vind het ook weer erg zwaar. Zeker nu ik ook weer werk (3d/w).
Mijn dochtertje groeit niet zo hard en op het CB wilden ze dat ik nu ook ging bijvoeden met flesvoeding, dus na elke voeding nog een beetje flesvoeding aanbieden. Ik heb dit tot nu toe nog niet gedaan, want als mijn dochter flesvoeding krijgt zal ze minder voeding 'vragen' bij mij en daardoor zal de borstvoeding alleen maar teruglopen en dan zal ik dus zeker moeten stoppen, wat ik op dit moment echt nog niet wil.
Ik heb daarom vorige week een afspraak gehad met een lactatiekundige en heb van haar wat tips gekregen hoe ik er voor kan zorgen dat Hannah wat meer melk binnenkrijgt en bij mij ook meteen de melkproductie verhoogd wordt. Tot nu toe gaat dit goed, ik denk echt dat ze nu wel harder groeit, volgende week ga ik weer wegen op het CB, dus ik ben benieuwd.

Maar goed, wat ik je dus wilde zeggen: als je echt graag BV wilt blijven geven, moet je denk ik niet te snel naar de flesvoeding grijpen omdat hierdoor je BV waarschijnlijk terug zal lopen. Natuurlijk is het je eigen keus, maar ik wilde je toch even wijzen op de mogelijke gevolgen.

Als je vragen hebt mbt borstvoeding, dan raad ik je aan om eens te kijken op www.borstvoedingsforum.nl
Daar kun je altijd vragen stellen en krijg je ook meestal heel snel reacties van andere moeders die BV geven, maar ook van vrijwilligers van borstvoedingsorganisaties.

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)
 
Hmm van  dat CB krijg je ook lekker advies, die hebben altijd maar 1 oplossing lijkt het en dat is KV....
Zo jammer, je kindje is nog zo jong en om dan al meteen over te stappen op kv, je hebt grote kans dat je bv terug zal lopen omdat je 1 voeding vervangt door kv. Dat is helemaal niet erg hoor, als je daar zelf ook achter staat.
Maar als je niet meteen over wilt stappen op kv, kun je misschien die ene voeding voor de nacht afkolven zodat jij s'nachts lekker kan blijven slapen.
Maar goed, dat moet je zelf even bekijken waar je je goed bij voelt.

(kinderen die bv krijgen groeien ook niet zo als kv gevoede baby's, onze zoon was bij het tweede bezoek aan het cb volgens hun schema ook niet genoeg gegroeit.....
Maar als bv kinderen 100 a 200 gram groeien per week is het al genoeg! Dus laat je daar niet onzeker door maken!)

Groetjes!
 
Ik laat mij geen schuldgevoel meer aanpraten door wie dan ook. Ik geeft bv en fv. Na mijn ks lukte het gewoon niet om volledige bv te geven en er komt niet genoeg uit om mijn dochtertje van te kunnen voeden.

In het begin voelde ik mij wel schuldig als de kraamhulp het had over bv, dat dat het beste is en dat zal best maar het gaat gewoon niet. Na vele tranen te hebben gelaten, heb ik het besloten om het te combineren. Ik wil mij gelukkig voelen en continue schuldig.Dit is mijn 2e en laatste kindje dus ik wil er met volle teugen van genieten.
 
Terug
Bovenaan