borstvoeding/bijvoeding/doorslapen

hoi
jakob is nu 10 maanden woog aan zijn geboorte 4,5 kg, en had in het begin altijd honger, ik ben pas begonnen met bijvoeden toen hij 6 maanden was, worteltjes.vanaf daar kwam hij alleen nog 1 keer S`nachts.
hij krijgt nu altijd nog ongeveer 3 keer BV, en... tja s`nachts wil hij altijd nog 1x drinken, hij drinkt dan ook echt veel. ik vind het niet zo erg, ik ben in een kwartiertje klaar en hij slaapt gelijk weer verder, hij is erg tevreden.
mijn tip hij slaapt af en toe langer als hij direkt naar de laatste borstvoeding om ca 19:30 nog een brei krijgt. maar dit doe ik uit eigenbelang niet zo vaak omdat mijn borsten sàvonds zo vol zijn dat ik blij ben als hij die helemaal leeg drinkt.
groetjes uit het allgäu.
 
Hoi,
Mijn dochter is 4,5 maand oud en krijgt bv. Ook zij had tot voor kort nog steeds 6 a 7 voedingen per dag. Vorige week ben ik begonnen met bijvoeding, fruithapjes. Dit bevalt heel goed, ze geniet er echt van en ze drinkt ook nog steeds goed aan de borst, maar nu wel 1 voeding minder. Dus het hoeft echt niet zonde te zijn om nu al te beginnen met bijvoeding hoor Renata, het kan juist een goede oplossing zijn. Je kindje is tevreden en jij krijgt ook meer rust 's nachts! Bij ons werkt het in ieder geval goed. Succes ermee!
Groetjes, Marloes
 
Hallo Marloes,

Bedankt voor je reactie. Ik heb er nu nog een probleem bij gekregen. Niels wil zowieso helemaal niet meer zo goed drinken, niet uit de borst en ook niet uit een flesje. Ik heb gelezen dat dit wel vaker voorkomt en dat het wel 4 a 5 weken kan duren. NIels heeft vorige week oorontsteking gehad, misschien dat het daar mee te maken heeft. Ik ben ook met een fruithap begonnen, want hij wilde helemaal niet meer in slaap komen. Op welk tijdstip van de dag geef jij je dochtertje het fruithapje en geef je een heel potje of een paar hapjes? Ik heb pas wel gehoord dat het niet goed zou zijn om voor 6 maanden bijvoeding te geven, dat zou het effect van de goede eigenschappen ben borstvoeding schade. Nou ja ik weet het ook niet hoor. BV en bijvoeding zal altijd beter zijn dan KV en bijvoeden toch?

Groetjes Renata
 
Hoi Renata,

Vervelend dat het niet zo lukt met de voedingen...het gaat vast vanzelf weer over. Ik heb het ook een paar weken gehad met Babette, ze keek alle kanten op behalve naar mijn borst. Nu gaat dat wel weer beter, ze is alleen erg nieuwsgierig en daarom kijkt ze wel eens om zich heen. Ik geef het fruithapje aan het eind van de middag, en daarna nog even aan de borst. Ze drinkt dan wel minder, maar op dit tijdstip dronk ze toch altijd wat minder. Als ik potjes geef, doe ik meestal een half potje, maar meestal maak ik het zelf met een staafmixer.
Tja, ik weet ook niet zo goed of het nou echt zoveel kwaad kan om al bij te voeden. Volgens mij geldt dat vooral voor voedselallergie. Als je kind daar veel kans op heeft, bijv. als het al in de familie voor komt, dan is het denk ik niet zo goed om al fruit te geven. Bij mij heeft de verpleegkundige van het cons.bureau het geadviseerd, dus het zal wel goed zijn.
Groetjes,
Marloes
 
Hai Renata,
Ik sluit me helemaal aan bij bovenstaande adviezen. Je zult zien dat het opeens anders gaat lopen. Mijn zoontje (9 maanden) heeft ruim 8 maanden BV gehad en hij sliep na een maand al door maar opeens kwam hij weer elke nacht. Rond 7 maanden kwam hij zelfs opeens weer 2x per nacht, ondanks dat hij toen al een maand fruit en groente kreeg dus genoeg voeding zou je zeggen. Je kunt er echt niks van zeggen. Probeer nog zo lang mogelijk te genieten van de borst geven maar denk wel ook aan jezelf! Als je er onrustig, moe, onzeker van wordt dan is het ook niet goed. Je doet je best en meer kan je niet doen. Natuurlijk is het mooi om zo alleen als het voor JOU ook goed is!!!
Wat ik heb gemerkt de laatste maanden is dat Olaf steeds minder zin had in de borst. Hij was gewoon toe aan de fles. Aan echt eten. De borst paste niet echt meer bij hem. Alleen 's nachts en 's ochtends maar overdag zat ie er meer mee te spelen dan goed drinken. Succes, Marjo
 
Terug
Bovenaan