Borstvoeding combineren met kunstvoeding

 
Dit is zeker mogelijk! Ik ben vanaf 4 weken begonnen met afbouwen met het idee dat ik met 3 maanden (als ik ging werken) helemaal over zou zijn op kunstvoeding. Uiteindelijk heb ik twee voedingen afgebouwd. Namelijk de tweede ochtend voeding en de voeding later op de middag. Ik had ook niet echt een schema maar bij mij bleef productie op gang. Juist in periode dat ze onrustig dronk (steeds loslaten, huilen, aanhappen, werd er gefrustreerd van) was het zo fijn om de fles te geven. 
Ik voed vlak voordat ik naar mijn werk ga rond 6-7 uur. Op de opvang krijgt ze dan kv - bv - kv. Ik kolf rond 12/13 uur op mijn werk (1x) en zodra ik haar ophaal voed ik weer. Juist in de avond/nacht drinkt ze in donkere kamer veel fijner aan de borst. En ben blij bij nachtvoeding dat ik geen fles hoef te gaan maken beneden en geen zorgen heb als ze een keer extra wil. Kan toch niet teveel bv geven.
Ik werk overigens drie dagen per week maar houd dit schema ook aan op de dagen dat ik thuis ben. Soms - als ze langer tussen voedingen laat - geef ik een kv minder. 
Ik vind dat er veel te weinig te vinden is over het (blijven) combineren van bv en kv. Ik vind het ideaal!
 
 
Terug
Bovenaan