Borstvoeding combineren met kunstvoeding

Bij mijn zoontje heb ik ook vanaf een week of 6 gecombineerd, bij mij door hardnekkige spruw waardoor ik weken huilend heb zitten voeden.

Hij deed het supergoed op de kunstvoeding, hij kreeg nutrilon forte. Uiteindelijk met een week of 12 ben ik volledig over gegaan.

Nu zwanger van de tweede en ga zeker weer bv proberen! Hoop er wel wat relaxter in te staan. Gaat het weer zo moeizaam, jammer, maar van kv worden ze ook gewoon groot en sterk weet ik nu! ?

Bedankt voor jullie ervaringen. Het liefst wil ik natuurlijk helemaal borstvoeding geven. Het komt alleen bij mij wat moeilijk op gang, omdat ik ernstige vorm van fluxus (bloedverlies) heb gehad. Mijn lichaam heeft gewoon wat tijd nodig. Ik heb wel echt wat tranen gelaten, omdat het steeds heel weinig was. Het is echt doorzetten. Ik zie iedere week vooruitgang.

In het begin wilde ik helemaal geen kunstvoeding geven, voelde beetje als falen. Maar ik heb de knop snel omgezet. Als het niet lukt, moet ik niet stressen. Van kunstvoeding worden ze natuurlijk ook groot en sterk. Gelukkig maakt het voor zoonlief niet uit.

Snap je gevoel heel goed! Ik wilde ook echt niet aan de kunstvoeding, maar m’n vriend zag mij er echt aan onderdoor gaan en heeft toen voor de zekerheid een pot nutrilon in huis gehaald. Uiteindelijk gaf dat zoveel rust... Heb het ook echt als falen gevoeld, dus hopelijk heb ik dat deze keer iets minder als het weer zo moeizaam gaat.

Terug
Bovenaan