Borstvoeding en bevalling

Bij mij was het ook allemaal zo moeilijk en ik ben er ook mee gestopt na 3 weken. Mijn dochter was meteen veel relaxter met flesvoeding en ik ook.. voor ons echt de juiste keuze geweest!

Hoi,
Gefeliciteerd! 
Het is inderdaad heel zwaar. Weet je wel zeker dat je genoeg voeding hebt? Is je zoontje actief aan het drinken en hoor je hem slikken? 
Er is niks mis met bv in combinatie met kv he!! Als het echt zwaar is dan kun je dit overwegen. 
Ik zou eerst eens nagaan of je wel genoeg voeding hebt momenteel en anders toch kolven om dit op te hogen. Normaal is zo snel kolven niet de bedoeling maar een uur voeden ook niet! Hopelijk heb je een goede kraamzorg die je hiermee kan helpen en anders een lactatiekundige vragen. 
Je bent ook totaal geen slechte moeder als je stopt met bv. Miss door je zware bevalling en de ‘stress’ die je nu ervaart lukt het gewoon niet. Toen ik overstapte naar kv was mama gelukkig en baby gelukkig. 
Succes en denk ook aan jezelf. 

Hoi.
Gefeliciteerd! 
Zoals hier ook al gezegd wordt is het begin heel pittig. Wat je zou kunnen proberen is om via de huisarts de neusspray oxyticine te vragen. Dit helpt bij het op gang komen van de  borstvoeding en werkt echt! Dit stofje maak je zelf ook aan maar soms kan je net wat extra stimulans hebben. Na 5 dagen aanmodderen met de borstvoeding wat niet op gang kwam Ben ik dit gaan gebruiken op aanraden van de verloskundige. En ineens had ik heel veel productie en ging de voeding stukken beter! Ik heb t een week of 3 denk ik gebruikt (wel voor iedere voeding een spray) en daarna was ik t niet meer nodig. 
Succes! En probeer er wel van te genieten..

Als eerste gefeliciteerd met je zoontje ? het kost even de tijd voor je borstvoeding goed op gang is gekomen dus die vragen die hierboven gesteld worden of je wel voeldoende hebt, zou zeggen laat die even aan de kant.  Probeer overdag lekker veel te rusten en laat je kraamverzorgster lekker met de kleine beneden zitten en dus wiegen en kunnen jullie ff rust pakken. Kolven kan je doen overdag na overleg met de vk en de kraamzorg. Let wel op, kost veel tijd en energie maar soms nodig als wel de voeding en het gewicht van je kleine minimaal is. 
Kleintjes hebben nog veel knuffelaandacht nodig dus logisch dat hij veel bij je wilt zijn. Ik zou zeggen eerst het gewicht bekijken van je zoontje. Hoeveel % hij is afgevallen voor je begint aan kolven bijvoeding en helemaak overstappen naar een fles. De eerste weken is het allemaal even pittig, vooral de eerste paar dagen. Overdag dus rusten,  weinig visite en je kleine max 20 min aan 1 borst. Een uur is te lang en schadelijk voor te tepels. Succes en zet hem op, je kan het!

Als eerste gefeliciteerd met je zoontje ? het kost even de tijd voor je borstvoeding goed op gang is gekomen dus die vragen die hierboven gesteld worden of je wel voeldoende hebt, zou zeggen laat die even aan de kant.  Probeer overdag lekker veel te rusten en laat je kraamverzorgster lekker met de kleine beneden zitten en dus wiegen en kunnen jullie ff rust pakken. Kolven kan je doen overdag na overleg met de vk en de kraamzorg. Let wel op, kost veel tijd en energie maar soms nodig als wel de voeding en het gewicht van je kleine minimaal is. 
Kleintjes hebben nog veel knuffelaandacht nodig dus logisch dat hij veel bij je wilt zijn. Ik zou zeggen eerst het gewicht bekijken van je zoontje. Hoeveel % hij is afgevallen voor je begint aan kolven bijvoeding en helemaak overstappen naar een fles. De eerste weken is het allemaal even pittig, vooral de eerste paar dagen. Overdag dus rusten,  weinig visite en je kleine max 20 min aan 1 borst. Een uur is te lang en schadelijk voor te tepels. Succes en zet hem op, je kan het!

Meld je aan bij borstvoedingsforum en la leche league op Facebook. Daar heel veel tips en tricks. Het is even doorzetten maar ik vond het na de eerste periode zoveel makkelijker en relaxter dan flesvoeding! 
Komt goed mama.

Niet te snel de bv opgeven nu je zo moe bent en zo lang aan het voeden. Want misschien werkt kolven nog voor je?
Alledrie mijn kids wilden niet goed aanhappen. Ben meteen overgestapt op alles kolven en de borstvoeding via een flesje geven en combi met kv totdat ik genoeg bv had. Echt zo'n goede (tussen)oplossing! 
- Je ziet hoeveel je kind krijgt en komt sneller samen in een ritme.
- Toch de voordelen van de borstvoeding (antistoffen ed) ook al drinkt je kind niet rechtstreeks uit de borst.
- Iemand anders kan je kind ook voeden en jij kunt rusten!
Overleg met je kraamverzorgster, verloskundige en/of lactatiekundige. Veel succes!

Terug
Bovenaan