borstvoeding en.......................... donker bier??

Een paar oudere vrouwen in mijn omgeving zweren er nog steeds bij: donker bier drinken als je borstvoeding wilt geven is heel goed voor de melkproductie. Omdat ik er verder niets over kan vinden vraag ik me af: is dit gewoon iets van vroeger, of is het echt zo?
Lady's help me out....

Hoi dames,

Ik ben een jongere die er bij zweert, maar dan bij supermalt, dat is een heel donker zoetig bier, zonder alcohol!! Dus wel het goede, maar niet het slechte van het bier.

Ik had op een gegeven moment (na 4 weken) bijna geen voeding meer. Ik dronk 2/3 van deze flesjes per dag en ik had meteen weer superveel voeding. Zonder dit supermalt bier was ik waarschijnlijk met de bv gestopt!!

Je kan het gewoon bij de ah kopen, Het staat alleen niet altijd bij het bier, Af en toe staat het bij de exotise producten. Bij veel toko's hebben ze het ook.

Liefs Jen

oh is het ook alcohol vrij?? ja dan heb ik er niks op tegen hoor :;D hihihi.... Al zou ik dat ook niet doen omdat ik het niet lekker vind hihihi..

Om bv te blijven geven is het verstandiger om gewoon vaker aan te leggen, dan komt het vanzelf.

Kijk ook maar eens op borstvoeding.com daar staat heel veel info op. Ook kun je daar je curve van je kleintje goed bijhouden. De curves van de CB zijn op flesvoeding gericht en als je volledige bv geeft dat toch een andere lijn.

Ik heb er nog nooit van gehoord. In het begin vooral veel water gedronken en vaak aangelgd. Op tijd je rust nemen en rust nemen voor voeden.
Heb 2x 15 mnd. zonder problemen gevoed, dus ondertussen ervaringsdeskundige ;-)
Groetjes junimama.

Nooit geen alcohol nemen hoor! Dat is juist funest voor de BV! Beter is het om veel water te drinken, voldoende rust te nemen en vaak aanleggen. Wist niet dat er alcoholvrij donker bier te koop was. Maar ik zou het niet doen, want zelfs in Malt bier kan een beetje alcohol zitten. Simone, april forum

Mijn zus zwoor bij bruin bier en ceruwnoten! Ze heeft geloof ik tot een jaar bostvoeding gegeven.
Ik ga geen borstvoeding geven dus mag gelijk alweer aan de wijn haha!! Kan niet wachten.
Ben geen alcoholist ofzo hoor, maar ik mis mijn wijntje best. Vooral met een feestje vind ik het zeer ongezellig!!
Liefs Sonja

Hoi moontjepoonyje, er zit echt geen alcohol in super malt, daarom heet het SUPER malt. Ik zou ook nooit alcohol drinken tijdens zwangerschap of bv. Ik heb zelf een lactatiekundige gehad, zelfs die wist het niet met mijn superhongerige man (ik had een baby van ruim 9 pond die vanaf de geboorte een lage suiker had) Dus ik kon de hele dag de borst geven, het wat niet genoeg. Bij mij heeft het dus zeker wel geholpen dat bier (is trouwens heel zoetig, smaakt niet als gewoon bier)

Terug
Bovenaan