borstvoeding en.......................... donker bier??

Op aanraden van de verloskundige en de fysio heb ik bruin bier gedronken in combinatie met het eten van cashewnoten.
Geen verkeerde combi hoor alleen word je er er moddervet van.
In bruin bier zit veel suiker.
Ik dronk trouwens niet de malt variant maar gewoon bruin bier.

Als je borstvoeding geeft mag je best af en toe een wijntje of een biertje drinken. Als je dat direct na het voeden doet, kan je na 3 uur je kindje weer laten drinken. Als je kindje eerder komt krijgt het wel de alcohol binnen.

Dat bruin bier goed is voor je productie is een van de vele fabels omtrent borstvoeding.

Als je meer informatie wilt over borstvoeding (of een afweging wilt maken of je wel of geen borstvoeding wilt geven) kan je bij de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk (VBN) of de LLL een serie bijeenkomsten bij wonen waarin je alle ins en outs over borstvoeding kom te weten.
EN waar ook mogelijke problemen behandeld worden en vooral wat je er aan kan doen om deze te voorkomen.

Ik ben bij de 1e naar deze informatie bijeenkomsten geweest, bij de 2e ben ik naar bijeenkomsten van voedende moeders geweest en nu ben ik al weer een half jaar contactpersoon bij de VBN.

Iedereen bedankt!!
Maar omdat toch iedereen weer iets anders verteld toch maar ff vragen bij de vk. Niet dat ik zo graag bier wil drinken ofzo. Heb het altijd al vies gevonden.. Was gewoon heel erg nieuwsgierig..

Het is zoals Anneke zegt een van de vele fabels rondom borstvoeding: nooit bewezen dat het werkt (wat niet wil zeggen dat het bij sommige vrouwen geen baat heeft...). Veel water drinken en vaak aanleggen werkt meestal goed genoeg en in geval van nood kun je je toevlucht zoeken tot bepaalde middelen zoals Domperidon of Syntocinon (in overleg met lactatiekundige of huisarts).

Terug
Bovenaan