Borstvoeding en flesvoeding samen, kan dat?

Over een aantal weken moet ik weer aan het werk.
Nu is het probleem dat ik graag borstvoeding wil blijven geven.
Mijn werkgever geeft wel die tijd om te kolven, maar ten eerste hebben ze niet echt een prettige ruimte om dit te doen en ten tweede heb ik nooit standaard pauzes. (ik werk op de luchthaven en je weet hoe hectisch het daar soms is)
Nu vraag ik me af of het mogelijk is om als ik thuis ben en 's nachts om dan borstvoeding te geven en als ik aan het werk ben, dat dan de oppas flesvoeding geeft.
Zo ja, hoe weet je dan hoeveel flesvoeding hij nodig heeft...

groetjes Diana

Hoi

Ja hoor dat kan.Je zou dan eerst een keer borstvoeding kunnen afkolven en zien hoeveel hij dan drinkt.Dan kun je dezelfde hoeveelheid flesvoeding geven.Succes!!!

groetjes daphne

hoi,

je hoeft in principe niet te kolven op vaste tijden. Als je puur kolft om de productie op peil te houden kun je ook meerdere keren wat korter kolven  wanneer het jou het beste uitkomt. (ik deed het soms net voor en na mijn werk, dan hoefde ik alleen maar in de lunchpauze op mijn werk te kolven.....)

succes!

Dat gaat prima.

Ik heb wel gewoon gekolft, maar daar   hadden we ook een goede ruimte voor. Toen mijn zoontje 9 maanden was , deden ze gelukkig niet moeilijk, maar ik ben voor hij 10 maanden was gestopt met kolven op het werk omdat de opbrengst veel minder was geworden. Hij krijgt nu nog 3 keer bv en 1 fles. De 2e voeding is een fles geworden.

Ik weet alleen niet hoe het met je productie zit als je meerdere dagen niet kolft op het werk en thuis wel gewoon alle voeding wilt blijven geven. Ik geef hem nu dus zelf 1 fles als ik thuis ben.

Je zou ook borstvoedingnatuurlijk kunnen raadplegen. Die hebben vaak toch goede info voor jouw specifieke geval.

Succes! Miriam, mama van Hugo 10 maanden

he bedankt voor de adviezen alvast.
Maar daf...over die flesjes opzich is het wel een goed idee om dat te doen, dus af te kolven en kijken hoeveel hij op kan...maar is flesvoeding niet dikker van samenstelling of juist andersom, zodat die maten van voeding niet kloppen. want van flesvoeding mag je maar 5 keer 180cc geven per dag, terwijl borstvoeding op verzoek mag.
Mijn zoontje wilt nu nog steeds om de drie uur en zelfs ;s nachts. dus het is echt een hongerlap.
Maar wat ik dus begrijp uit de adviezen is dat ik gewoon voor mijn werk dus mijn zoon de borst geef, dan als ik een keer tijd heb, maakt niet uit wanneer, dus een keer kolf op het werk en dan thuis weer de borst.
Hoelang hou je eigenlijk borstvoeding goed als je het meeneemt. wij hebben geen koelkast op het werk. een koeltas is dat een optie?

groetjes diana

Hoi!

Ik ben ook weer aan het werk en kolven is daar ook een ramp! Er is geen tijd of  plek voor eigenlijk, maar gelukkig hebben we wel een koelkast! Je kunt het gewoon aangeven - er moet een ruimte met warm stromend water en een koelkast zijn hoor! Als het straks weer zo warm is, kun je je bv echt niet lang goed houden denk ik - zelfs niet in een koeltas!! Echt even   overleggen met je werkgever! Ik heb mijn kolf en flesjes in een klein koeltasje in de koelkast staan.
Tja, werkgevers en begrip voor vrouwen die bv geven,.... Je hebt officieel recht op dit en dat, maar in de praktijk komt daar niets van terecht, je moet overal om vragen en dan nog niet helaas.....
Maar we doen het voor een goed doel moet je maar denken, zet 'm op :)!

Groetjes Edith

Het ergste vind ik nog van mijn werk is dat 90 procent gewoon vrouw is en dat er totaal geen rekening mee gehouden wordt. Mijn collega die moest gewoon op het toilet voeden of ze kon in het kantoor. maar alleen als er geen vergaderingen waren en de deur kon niet op slot nou dan zit je lekker
Tis gewoon een ramp...maar goed, anders misschien een elektrisch koelbox als dat bestaat. ff kijken hier en daar maar...

Hoi,

Ik heb in het begin netjes 2 keer per dag gekolfd op het werk, maar toen mijn dochtertje 4 maanden was, merkte ik dat ik het regelmatig vergat op het werk. Ik ben toen ook overgestapt op kunstvoeding op de  tijden dat ik werk. Nu kolf ik niet meer. Alleen als ik langere tijd geen BV kan geven, omdat ik bijvoorbeeld een avondje weg ben geweest. Het loopt allemaal helemaal vanzelf. De ene dag krijgt ze volledig BV, terwijl ze op dagen dat ik werk kunstvoeding krijgt. Ben zelfs al een weekendje weg geweest en dan krijgt ze volledige kunstvoeding (en ik moet kolven omdat anders mijn borsten zeer doen). Maar ook dit loopt goed. Ik kijk nu dus eigenlijk nergens naar en geef BV als het uitkomt en kunstvoeding als het nodig is.

Terug
Bovenaan