Borstvoeding en flesvoeding

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik heb een vraagje over de voeding van mijn zoontje van 5 weken. Ik geef borstvoeding, maar nu begon hij steeds meer te spugen en te huilen na een voeding. De verloskundige gaf het advies om met johannesbroodpitmeel te beginnen en anders langs de huisarts te gaan. Nu kolf ik af en krijgt hij het in een flesje met johannesbroodpitmeel. Dit gaat stukken beter! Tussendoor nog geprobeerd of hij gewoon weer aan de borst kon zonder jbpm, maar dan begint hij gelijk weer veel te spugen. Ook kan je het geven met een beetje melk en dan met de lepel voeren en dan je borstvoeding. Maar ook dit werkte niet goed bij hem. Ik ben dus nu de hele dag door aan het kolven om hem zijn voedingen via de fles te geven. Hij drinkt gemiddeld 130-150cc per keer en dat 7 keer per dag. Er valt haast niet tegenop te kolven. Zijn er moeders die voor de helft borstvoeding en de andere helft flesvoeding geven? En hoe is dat gegaan met de borstvoeding, loopt dit niet gelijk erg terug dan?</p>

Hoi 
Heb niet fles voeding en borstvoeding gegeven, maar mogelijk heb ik wel een andere tip voor je?? 
Ik kolfde 10cc af, dat deed ik verdikken met jbpm en gaf ik hem D.m.v. Fingerfeeding. Daarna gaf ik hem dan gewoon borstvoeding. Ik Haalde spuitjes bij de apotheek. De borstvoeding dikt dan in, door het papje in de maag. Na de voeding kun je dan ook nog jbpm geven weer met wat afgekolfde melk. Bij mijn zoontje was dat niet nodig, maar dat zou je dan even moeten proberen. Ook de hoeveelheid waar jou kindje baad bij heeft, is even zoeken en aftasten. Toen ik eenmaal de juiste concentratie borstvoeding en jbpm gevonden had, werkte dit erg goed. Hierdoor kon ik borstvoeding blijven geven en was het minder belastend voor mezelf. 
Succes! 

Groetjes lisette 

Wij geven ons zoontje van 7 weken borstvoeding en kunstvoeding. Hij krijgt over het algemeen de hele dag bv en dan de laatste voeding voor het slapengaan kv omdat hij daar beter op slaapt. Ik kolf voor ik zelf ga slapen 1 keer af en dan pas weer 7-9 uur later (afhankelijk wanneer hij wakker wordt). Ik heb in de ochtend nog zoveel product dat ik een complete voeding (150ml) kan afkolven en hem daarna nog bv te geven. Ik heb niet het idee dat mijn productie is teruggelopen en wij doen dit al sinds hij 2 weken is.

Ook ik geef bv ( kolven) en kunstvoeding..mijn dochter is nu 16 dagen oud..helaas was alleen bv geen succes hier. Ze doet het prima, ook spugen is veel minder geworden. 
Moet wel zeggen van nutrilon greeg ze obstipatie dus zijn we overgestapt naar hipp voeding..verademing!! Ze heeft nu minder last van krampjes en ontlasting is zelfde als bv. 

@Lisette
Dit heb ik geprobeerd, maar hij bleef alsnog spugen. Maar misschien heb ik inderdaad de juiste balans nog niet gevonden. Ga ik nog eens proberen!

@famkok
hoeveel voedingen bv en hoeveel kv geven jullie?

Ik vraag me af of het niet toch verstandig is om langs de huisarts of kinderarts van het cb te gaan om een second opinion te vragen over het spugen. Als je met flesvoeding gaat combineren is het lastig(er) om vraag en aanbod op elkaar af te stemmen. Misschien zijn er ook nog andere mogelijkheden die voor jou en je zoontje makkelijker zijn.. 

Ik ben rond dezelfde leriode begonnen met kolven, omdat minn toeschietreflex te sterk was. In het begin kon ik het prima bijbenen, tot mn zoontje ineens meer wou drinken. Normaal pak je dat dan op met een regeldag, maar ik bleef mijn vaste kolf-momentjes houden. Ik heb het op een gegeven moment nog proberen op te krikken door vaker te gaan kolven, maar het gaf me stress dat ik niet wist of ik op tijd genoeg had. Daarom heb ik op een gegeven moment een bus kunstvoeding in huis gehaald zodat mn kindje altijd drinken had. Dat gaf echt rust. De productie liep wel wat terug, maar dat had ik wel kunnen opschroeven als ik dat had gewild. Zoek maar eens op ‘clusterkolven’. 

@Marma 
Ik heb vandaag mijn eerste afspraak bij het CB, dus ik ga het zeker even navragen inderdaad! 
@mamavaneenbeebie
Ik merk die stressmomentjes nu ook al een beetje. Ik kan het nog bijhouden, maar dat gaat niet lang meer duren ben ik bang. Vooral niet als ik over 4 weken weer aan het werk ga.

Terug
Bovenaan