Borstvoeding en flesvoeding

Hoi hoi,

Over 3 weken moet ik weer beginnen met het werken en dus is het voor mij tijd om de borstvoeding af te bouwen. Aangezien dit mijn tweede kindje is en ik begin bij een nieuwe werkgever, zit ik te twijfelen of ik 's ochtends en de laatste voeding 's avonds nog met de borst zal geven.
Weet iemand of het qua gezondheid etc. uberhaupt zinvol is om 2 BV en dus 3 flesvoedingen te geven of maakt het helemaal niets uit en kun je net zo goed alle voedingen met de fles doen?

Alvast bedankt voor de reacties!
 
Hoihoi,

ik zou gewoon proberen nog door te gaan met borstvoeding. Ikzelf heb na 4 maanden  eerst 1 voeding vervangen door flesvoeding (ik redde het niet meer met kolven) en dat ongeveer zo nog twee maanden gered. Daarna heb ik de voeding 's avonds vervangen door een fles omdat ik het idee had dat mijn zoontje daar beter op sliep. Inmiddels ben ik er (met toch wel wat pijn in mijn hart) helemaal mee gestopt.
 
Ik weet niet precies hoe het wetenschappelijk allemaal zit, maar volgens mij is het altijd goed om borstvoeding te blijven geven! Ook  al geef je er ook flesvoeding naast. Krijgt je kleine toch die voedingstoffen binnen die borstvoeding zo goed maken.

Lekker mee doorgaan dus volgens mij en genieten van de bostvoedingen die je nog wel geeft!

groetjes,
Judith
 
Hoi,

Waarom moet je de borstvoeding gaan afbouwen? Je kunt toch ook gaan kolven. tot dat je kindje 9 maanden is heb je het recht om 1/4 van je werktijd te kolven of anderssinds bezig te zijn met het voeden van je kindje.
Misschien kan dat met jou werk slecht geregeld worden of heb je weinig plek, er valt vaak wel een mouw aan te passen. Je hebt een wet achter de hand. Is je kindje ouder dan 9 maanden dan geef je waarschijnlijk al minder voedingen. Ik ga nu naar een nieuwe werkgever. De vorige mocht ik met 10 maanden nog steeds onder werktijd kolven!! Bij mij is het nog even afwachten hoe ik het in plan maar ik offer mijn lunchpauze er graag voor op. Broodje eten tijdens het kolven, theetje er naast prima toch. Zo deed ik dat tot nu toe ook. Ik geef overings nog steeds minimaal 5 voedingen per dag.

Enneh ga je toch over op deels flesvoeding dan is het super dat je ernaast nog bv blijft geven zo kan je kindje nog lekker profiteren vann alle voordelen van bv.

succes met werken

Renée
 
Het is hartstikke goed dat jij onder je werk kon kolven en zo dus 10 maanden (of langer?) borstvoeding kon blijven geven! Alleen maar mooi.
Maar, zoals je zelf al zegt, is het niet altijd goed geregeld. Dat maakt het een stuk lastiger. En bovendien, jij kon het wel volhouden. Maar voor een ander is het misschien niet te doen. Voor mij bijvoorbeeld. Het werd voor mij te veel gestress, ik moest er tegenaankolven, werd er gek van! Nog twee voedingen proberen vol te houden, maar dat liep voor geen meter, ook niet met kolven. Dan kun je twee dingen doen, nóg even volhouden (maar ondertussen is het echt niet leuk meer) of op volledige FV overgaan.
Bij de tweede ga ik wel weer proberen om twee BV vol te houden als ik weer werk!
Dat kan wel heel anders gaan!

Groeten Titiana
 
quote: Sajejo schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-02-2006 13:46:48')); Weet iemand of het qua gezondheid etc. uberhaupt zinvol is om 2 BV en dus 3 flesvoedingen te geven of maakt het helemaal niets uit en kun je net zo goed alle voedingen met de fles doen?





Hoi,

Wanneer je kindje minder vaak borstvoeding krijgt, zul jij minder melk gaan produceren. De hoeveelheid antistoffen zal daar niet minder om worden, deze zullen geconcentreerder aanwezig zijn in jouw melk; je kindje blijft op die manier de benodigde hoeveelheid antistoffen binnenkrijgen. Tijdens het voeden kom je bovendien in aanraking met  bacteriën die  jouw kindje op dat moment bij zich draagt. Deze worden door jou opgenomen, in reactie daarop gaat jouw lichaam  daar antistoffen tegen aanmaken en die antistoffen geef jij via je melk weer door aan je kindje. Zo blijft de beschermende werking van  moedermelk in stand.  Qua gezondheid is het dus zeker zinvol om borstvoeding te blijven geven aan je kindje.
Borstvoeding geven draait om meer dan alleen de voeding; je biedt je kindje op die manier ook  lichaamscontact, warmte, troost, rust en liefde. Ook daarom is het de moeite waard, om de borstvoedingsrelatie je nu met je kindje hebt in stand te houden.

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
 
quote: Sajejo schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-02-2006 13:46:48')); Weet iemand of het qua gezondheid etc. uberhaupt zinvol is om 2 BV en dus 3 flesvoedingen te geven of maakt het helemaal niets uit en kun je net zo goed alle voedingen met de fles doen?





Hoi,

Wanneer je kindje minder vaak borstvoeding krijgt, zul jij minder melk gaan produceren. De hoeveelheid antistoffen zal daar niet minder om worden, deze zullen geconcentreerder aanwezig zijn in jouw melk; je kindje blijft op die manier de benodigde hoeveelheid antistoffen binnenkrijgen. Tijdens het voeden kom je bovendien in aanraking met  bacteriën die  jouw kindje op dat moment bij zich draagt. Deze worden door jou opgenomen, in reactie daarop gaat jouw lichaam  daar antistoffen tegen aanmaken en die antistoffen geef jij via je melk weer door aan je kindje. Zo blijft de beschermende werking van  moedermelk in stand.  Qua gezondheid is het dus zeker zinvol om borstvoeding te blijven geven aan je kindje.
Borstvoeding geven draait om meer dan alleen de voeding; je biedt je kindje op die manier ook  lichaamscontact, warmte, troost, rust en liefde. Ook daarom is het de moeite waard, om de borstvoedingsrelatie je nu met je kindje hebt in stand te houden.

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
 
quote: Sajejo schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-02-2006 13:46:48')); Weet iemand of het qua gezondheid etc. uberhaupt zinvol is om 2 BV en dus 3 flesvoedingen te geven of maakt het helemaal niets uit en kun je net zo goed alle voedingen met de fles doen?





Hoi,

Wanneer je kindje minder vaak borstvoeding krijgt, zul jij minder melk gaan produceren. De hoeveelheid antistoffen zal daar niet minder om worden, deze zullen geconcentreerder aanwezig zijn in jouw melk; je kindje blijft op die manier de benodigde hoeveelheid antistoffen binnenkrijgen. Tijdens het voeden kom je bovendien in aanraking met  bacteriën die  jouw kindje op dat moment bij zich draagt. Deze worden door jou opgenomen, in reactie daarop gaat jouw lichaam  daar antistoffen tegen aanmaken en die antistoffen geef jij via je melk weer door aan je kindje. Zo blijft de beschermende werking van  moedermelk in stand.  Qua gezondheid is het dus zeker zinvol om borstvoeding te blijven geven aan je kindje.
Borstvoeding geven draait om meer dan alleen de voeding; je biedt je kindje op die manier ook  lichaamscontact, warmte, troost, rust en liefde. Ook daarom is het de moeite waard, om de borstvoedingsrelatie je nu met je kindje hebt in stand te houden.

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
 
quote: Sajejo schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-02-2006 13:46:48')); Weet iemand of het qua gezondheid etc. uberhaupt zinvol is om 2 BV en dus 3 flesvoedingen te geven of maakt het helemaal niets uit en kun je net zo goed alle voedingen met de fles doen?





Hoi,

Wanneer je kindje minder vaak borstvoeding krijgt, zul jij minder melk gaan produceren. De hoeveelheid antistoffen zal daar niet minder om worden, deze zullen geconcentreerder aanwezig zijn in jouw melk; je kindje blijft op die manier de benodigde hoeveelheid antistoffen binnenkrijgen. Tijdens het voeden kom je bovendien in aanraking met  bacteriën die  jouw kindje op dat moment bij zich draagt. Deze worden door jou opgenomen, in reactie daarop gaat jouw lichaam  daar antistoffen tegen aanmaken en die antistoffen geef jij via je melk weer door aan je kindje. Zo blijft de beschermende werking van  moedermelk in stand.  Qua gezondheid is het dus zeker zinvol om borstvoeding te blijven geven aan je kindje.
Borstvoeding geven draait om meer dan alleen de voeding; je biedt je kindje op die manier ook  lichaamscontact, warmte, troost, rust en liefde. Ook daarom is het de moeite waard, om de borstvoedingsrelatie je nu met je kindje hebt in stand te houden.

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
 
Terug
Bovenaan