Borstvoeding en flesweigeren, help!!!

Mijn dochtertje van 10 weken drinkt erg goed aan de borst maar wil niet aan de fles.....
Ik begin over 4 weken weer met werken en dan zal ze toch moeten?!? Wie heeft er goede tips en/of ervaring dat het nog goed komt? Alle tips en verhalen zijn van harte welkom!!! Bedankt.
 
mijn zoontje weigerde ook de fles, maar ik hoefde niet weer te werken, dus heb ik het er maar bij gelaten.

Ken je www.borstvoedingsforum.nl ? Erg leuk forum voor allen die zelf voeden! Boven aan die pagina staat een link naar artikelen waar ook aandacht wordt besteed aan flesweigeren en tips om ze toch aan het drinken te krijgen.

Succes ermee! Joke.
 
Bedankt voor je reactie.
Tja, ik moet en wil wel weer werken! Het borstvoedingsforum ken ik, ik krijg daar weinig reacties op mijn berichtje en de tips heb ik wel gelezen, een aantal proberen we nu ook uit. Ik wil zo graag van iemand horen hoe ik het moet doen en dat het nog goed kan komen....
 
Hoi,

dan wordt het verhaal alweer anders... lastig lijkt me.

Ik lees veel verhalen over moeders die het voor elkaar krijgen om toch overdag 1 of 2 keer zelf te voeden en hun kindje haalt de rest dan 's avonds en 's nachts in.

Bij m'n schoonzus werd de fles ook wel eens geweigerd door haar zoontje, maar haar moeder geeft dan niet op, en altijd gaat hij dan wel drinken, soms pas na 1 uur proberen (lees schreeuwen...) maar dat hebben jullie misschien ook wel al geprobeerd...

Misschien zijn er toch nog moeders met eigen verhalen?

Groeten en succes ermee., Joke
 
Hoi!
Wij hadden hetzelfde probleem. Ik had met mijn werkgever zelfs al afgesproken dat mijn man met mijn dochter op het werk langs kon komen, zodat ik haar daar kon voeden (i.p.v. kolven). gelukkig was dat uiteindelijk niet nodig, net op tijd accepteerde ze de fles.
De enige tip die ik heb: blijf die fles aanbieden, desnoods een paar keer per dag! Dat is even intensief (je moet dan ook kolven, of ga je kv geven?), maar oefening baart echt kunst! Mijn dochter werd ook heel boos als ik met de fles aan kwam zetten. Dat motiveert niet echt, dus besteed het uit: laat je partner de fles geven, je moeder, je zus, weet ik veel, en loop er dan ook bij weg. Laat het dan even hun probleem zijn.
Ik weet niet of je dichterbij huis werkt, maar je hebt het recht om je kind te voeden, op welke wijze dan ook, misschien kun je (voor zolang het nodig is) naar huis of naar de creche om je kind te voeden.
Ik hoor ook van ouders dat ze hun baby overdag fruithapjes en ander eten geven, en dat de melk 's avonds wordt ingehaald... maar dat lijkt mij niet de meest ideale constructie (dat betekent vaak dat je er 's nachts ook weer uit moet...).
Ik weet hoe het voelt, ik raakte ook een beetje in paniek, maar het komt goed!
Sterkte ermee!!!

Groeten, Jeanet
 
Hallo,

ik werk op een dagverblijf en heb dus regelmatig met dit soort problemen van doen. ben inmiddels ook moeder van een jongen, Lars.

mijn advies is om de fles te blijven aan bieden. ik weet niet of het verschil maakt als je er kunstvoeding in doet. het kan ook zo zijn dat als een ander de fles geeft het wel lukt. of zorgen dat je niet in de buurt bent.
blijven stimuleren. het klinkt cru, maar als je straks moet werken dan ben je niet in de buurt. dit kan heel veel schelen en ze zal toch echt een keer honger krijgen.
eventueel een andere fles proberen.

succes, uiteindelijk komt het goed maar heb geduld.

groetjes Cindy
 
Het is gelukt vandaag!!! We bieden haar nu al 11/2 week 1 maal per dag het flesje aan. Veel gehuil, gefrustreerd kind en vader/moeder. Gisterenavond met mijn man een plan gemaakt en afgesproken dat we het nog  proberen vol te houden. Vandaag heeft ze 70 cc uit  het flesje gedronken, ze kan het dus! Wij zijn erg blij, en gaan morgen vol goede moed weer proberen....    Ik hoop dat ze het morgen ook weer doet! Alvast bedankt voor jullie reacties en nieuwe verhalen zijn altijd nog welkom!
 
Super! hardstikke fijn. zie je wel, er is nog hoop. Een tip: laat ze nu alleen even bij jullie drinken, ze heeft aten zien dat ze het kan en moet er nu aan wennen, een ander kan misschien weer juist verwarrin geven nu ze het aan het proberen is. succes. houd ons op de hoogte.

groetjes Cindy
 
Terug
Bovenaan