Borstvoeding en gewicht

<p>Hoi dames, </p><p> </p><p>graag wat ervaring en feiten over dat als je borstvoeding geeft in hoe verre je gewicht hebt verloren (en ook in hoeveel tijd) </p><p>ben daar erg benieuwd naar! </p><p> </p><p>Liefs </p>

Bij mijn zoontje 14 kg aangekomen wat er na 3 maanden af was. Uiteindelijk 20 kg afgevallen tijdens de bv periode (11 maanden gegeven). Woog toen nog maar 54 kg, te weinig.
Bij mijn dochtertje ook 14 kg aangekomen. Dat was er na ruim 5 maanden af. Nu is ze 7 maanden en ben nog steeds op mijn oude gewicht van 60 kg (niet mijn oude figuur overigens).
Ik heb er bij beide niets voor gedaan. 

Ik was nog geen 10 kg aangekomen , die waren er binnen 2 of 3 weken ook weer af. Nu 3 maanden later zit ik zelfs blijvend ruim een kilo onder het gewicht voor de zwangerschap. Ik heb een bmi van 23.

Hier 2x 15 kilo afgevallen en deze waren er snel weer af. 10 kilo binnen twee weken en de andere 5 kilo binnen een maand of 3.
Het heeft even geduurd voordat mijn lichaam weer helemaal terug in shape was, maar na een jaartje ofzo was alles weer precies zoals daarvoor. 
Je hoort wel eens dat je nooit meer je lijf terugkrijgt van voor de zwangerschap, maar dat is bij mij gelukkig niet het geval. Ik heb er eigenlijk niks aan over gehouden. 

Ik was binnen maand weer op oude gewicht en na 9 maanden had ik zelfs ondergewicht. Toen woog ik 8 kilo onder mijn oorspronkelijke gewicht. Ik ben wel iemand die niet makkelijk aankomt en geen mega grote eter

Niet iedereen schijnt (veel) af te vallen door het geven van borstvoeding. In mijn omgeving zeggen ze bijna allemaal "nou bij mij niet hoor". Zelf ben ik zo'n 13kg aangekomen tijdens de zwangerschap en was ik na zo'n 4 maanden 19kg kwijt. Inmiddels is er weer ietsjes meer aan (nog altijd onder het gewicht van voordat ik zwanger was), doordat ik ook wat beter voor mezelf zorg en betere eetmomentjes heb ? want dat is het soms ook: met een pasgeboren baby'tje lastig om voldoende te eten.

Terug
Bovenaan