Borstvoeding en gewicht

Mijn verhaal is wel even anders...
Ik was 22 kilo aangekomen (hield heel veel vocht vast) na de bevalling 10 kilo kwijt en daarna nog snel 3 kilo, toen een hele poos stil gestaan op mijn gewicht.. door goed op te letten met wat ik at en door bv toch gaan afvallen.. ik heb ruim 6 maanden volledig bv gegeven en daarna nog gedeeltelijk nu 8 mnd verder en nog 1 kilo boven het gewicht wat ik had voor de zwangerschap..
Niet iedereen valt dus heel snel af met het geven van bv

Ik was 13 kilo aangekomen, waarvan er 8 binnen 4 weken weer af waren. Nu, 3,5 maand na de bevalling, is die overige 5 kilo er nog niet af. 

Ik was aan het begin van de zwangerschao 8,4kg afgevallen. Ik ben daarna maar 3,5 kg aangekomen (dus was bij het bevallen lichter dan voor mijn zwangerschap). En nu na de bevalling ook weer 11,5kg afgevallen, de baby is morgen 1 maand oud. 
Dit gewicht was ik echter al supersnel na de bevalling kwijt. Mijn gewicht is nu stabiel (in totaal ruim 16kg lichter dan voor mijn zwangerschap, dit was ook geen overbodige luxe trouwens). Dus heb niet per se het gevoel dat de BV er voor zorgt dat ik extra snel afval. 

Ongeveer 10 tot 12 kg aangekomen, is er bijna allemaal af na 3 maanden. Mijn buik is weer als vanouds. Maar heb wel meer trek hoor door het voeden. Bv kost veel energie, dus het kan wel helpen bij gewichtsverlies! Maar als je extra eet kan het zijn dat je niet afvalt..

Ik was 12 kilo aangekomen. In een paar weken was er 8 kilo af. Met Kerst weer iets aangekomen. Nu is de meid 10 weken en dit nig 3-4 kilo boven mijn gewicht en inderdaad of niet in mijn oude shape. Hoeft ook niet hoor. Denk dat er ook wat gewicht van zwaardere borsten bij zit. 
Wil nu niet perse afvallen om zo niet de bv te laten minderen. Gewoon gezond eten en het sporten weer oppakken. Verder verwacht ik dat als ik ga werken door het ritme ik ook nog wat afval. 

Terug
Bovenaan