Borstvoeding en kunstvoeding combineren

Tsja zoals hierboven...
Mn oudste sliep op Bv de klok rond met 13/14 weken..
De jongste bijna 9 maanden en komt nog steeds vaak tussen 4 en 5 voor melk...
Denk dat gewoon aanleggen echt net zo makkelijk is als naar beneden, fles maken ??‍♀️ Dus ik zou dan echt voor BV kiezen want voor het doorslapen maakt het niks uit

Ik combineer vanaf een week of 15. Ons kindje is morgen 20 weken. Mijn bv is soms wat wisselend dus dan krijgt ze niet genoeg binnen. Gevolg is meestal 1/2 flessen kv en 3/4 keer bv. Ik heb nog veel in de vriezer dus op kdv krijgt ze ook een fles kv en een fles bv.
Volgens mij maakt het geen verschil voor de nacht. Wij hebben de mazzel dat ze goed slaapt dus dat was al na een week of 10 voorbij. Ik zou persoonlijk niet op kv overstappen zodat je kindje langer slaapt. Sterker nog, ik vond de bv dan juist ideaal want die hoefde ik niet klaar te maken.. aanleggen.. drinken en gauw verder slapen allemaal ?

Verder vind ik de combinatie ideaal. Als er eens wat is kan ze altijd kv drinken. Ook als ik een dagje weg ben of moet werken. Krampjes heeft ze in het begin even kast van gehad door de kv maar dat was ook best vlot over. Wij gaven haar daarvoor infacol.

Terug
Bovenaan