Borstvoeding en onze schaamte

Dit is een onderwerp wat in Nederland niet wordt besproken omdat hier een soort taboe over heerst. Waarschuwing, niet bestemd voor overgevoelige mensen en mensen die zo nodig hun negatieve oordeel kwijt willen. Voor wie dit onderwerp bestemd is zou hun eigen oordeel al genoeg zijn. Ik wil het hebben over borstvoeding en het seksueel gestimuleerd kunnen worden door het voeden van je kind wat overigens al naar klinkt.
Ik wil hier zeggen dat als jou dit overkomt, jij hier als vrouw en moeder niks aan kunt doen.
Het is een natuurlijke reactie van het lichaam die reageert op het aangemaakte hormoon oxytocin die vaak wordt aangemaakt bij het knuffelen of liefdevolle intimiteit bij een vrouw en de erotische zone namelijk de tepel die nauw verbonden staat met de clitoris. Hier is veel onderzoek naar gedaan door Amerikaanse wetenschappers en het komt bij meer als 40% van de vrouwen voor dat ze het op zijn minst 1 of meerdere keren hebben ervaren. Ik was een persoon die dit gevoel van schaamte heel lang heb onderdrukt en waar mijn levensvreugde van werd afgenomen. Waarom? Dit is een onderwerp wat niet wordt besproken en wel zou moeten. Dus als jij een moeder bent die dit nu leest, die dit wel is heeft ervaren en jij jezelf schaamt of zelfs vies vind. Je bent geweldig en prachtig en er is helemaal niks mis met jou. Je moet ook weten dat jij niet opgewonden wordt van een kind maar je lichaam dus geen onderscheid maakt of je partner een tepel stimuleert of een kind, het is en blijft een erotische zone. En ja jullie moeders die dit helemaal niet hebben ervaren het pijn bij deed of liever zichzelf voorliegen en dit vervolgens gek en abnormaal vinden, houd je mening bij je ,
de mensen die dit mee maken vinden het zelf ook gek en abnormaal en kwets een ander niet vanuit ontwetendheid. Het is ook helemaal niet leuk om deze 2 onderwerpen bij elkaar te moeten bespreken maar zo werkt de natuur nou eenmaal. Ik hoop dat ik sommige moeders hiermee een zeker gevoel over hun zelf heb mogen geven. Vanuit mijn hart echt waar, jullie zijn allemaal prachtig en schaam je nooit voor het gene waar je niks aan kunt doen en maak jezelf al helemaal niet wijs dat het wel jou schuld is zoals ik deed!

Veel liefde
 
Terug
Bovenaan