borstvoeding en ritme

Hallo,

Ik heb een kindje van 9 weken en geef borstvoeding.
Volgens het groeiboekje van het cb krijg je na ongeveer een maand vanzelf een ritme maar er zit bij ons nog weinig ritme in. Hoe is dat bij jullie en wanneer ging jouw kindje langer dan 3 uren doorslapen? (dat doet die van mij mdus ook nog niet)

groetjes,Harmien
 
Hoi Harmien,

Gefeliciteerd met je kindje (mijn zoontje is ook 9 weken).
Ik begon met BV, maar omdat er niet genoeg voeding in m'n BV zat, begon ik al vrij snel met bijvoeden en inmiddels zit hij al sinds een maand volledig op de fles.
Toen ik nog BV gaf, kwam hij zowat elk uur om te drinken. Dus ik vraag me af: zit er in jouw BV wel genoeg voedingsstoffen? Je zou eens kunnen proberen om bij te voeden wellicht en dan kijken wat er gebeurd?

Voorbeeld: als mijn zoontje 100cc BV dronk, kwam hij binnen het uur weer (echt krijsen van de honger) en als hij 100cc flesvoeding dronk, ging hij daarna tevreden slapen, gedurende zeker 3 uur.

Succes ermee hoor !
 
Hoi Harmien,

Borstvoeding kan nooit te weinig voedingsstoffen bevatten!!!!!! Dus om die reden zou ik niet (gedeeltelijk) stoppen met de borstvoeding. Als je kindje snel weer komt voor een voeding, dan heb je waarschijnlijk niet genoeg voeding. Door meer aan te leggen, wordt die hoeveelheid vanzelf opgevoerd. Maar als jouw kindje na drie uur weer voor een voeding komt, is dat volgens mij niet het probleem.
Ik werd er in het begin ook wel eens moedeloos van. Maar mijn dochtertje is nu 4,5 maanden en ze heeft een goed ritme te pakken. Dat is al sinds ze ongeveer 3,5 maand was. Ze komt om de vier uur en slaapt de nachten door. Nog even volhouden dus.
Bij mij duren de voedingen juist erg lang. Ik zit per keer een uur met mijn dochtertje en dat is niet altijd makkelijk als er ook nog een peutertje rond stapt die ook wel eens aandacht wil!
Jouw kindje komt straks vanzelf minder, echt waar.
Succes!
 
Hallo,

Ik herken wat vragen die ik ook had in het begin. Onze man is nu zo'n 5 maanden en ik geef nog steeds volledige borstvoeding. Vanzelf ontstaat er een soort van ritme, alhoewel dat natuurlijk nooit een stipt schema is. Borstvoeding geef je naar mijn mening op verzoek. Toen ik wat langer moeder was, en ik ons kindje (en hij ons) beter leerde kennen, signalen beter leerde herkennen, ik ook meer leerde over BV. Doe wat goed voelt, dat is het belangrijkste. En, misschien heb je daar wat aan, bij het consultatiebureau kunnen ze je wellicht ook helpen met dit soort vragen (zijn ook lactatiekundigen aan verbonden, die je vragen kunnen beantwoorden over BV) Succes!
 
Mijn meisje is nu 10 weken, ook ik geef volledige borstvoeding. Bij mij komt ze soms om de 2.5 uur, maar ook wel om de 4 uur. Ik vind het niet zo'n probleem. 's Nachts slaapt ze al wel door van ca. 21.30 tot 06.30 en soms nog wel langer. Wel merk ik dat ze aan het eind van de middag en in de avond vaker drinken wil dan overdag, net als of ze weet dat ze 's nachts lang niet wat krijgt/wil.
 
Hoi,

Mijn zoontje is 6 maanden maar een ritme ?? en van doorslapen heeft hij echt nog nooit gehoord. Heel soms heeft hij wat ritme, maar dat veranderd dan weer. Gewoon geduld. Meestal is het willen van de borst ook het zoeken van een stukje troost en geborgenheid.

 
Hoi,

Mika is 4 maanden en heeft ook geen ritme. Toen hij een week of 10 was werden de tussenpozen wel langer maar ritme is er nog steeds niet.
Op de dagen dat ik werk en bij bij papa of op het kdv is is er wel ritme. Mika krijgt dan om 6 uur bv van mij. Daarna krijgt hij om de 4 uur een fles met afgekolfde melke. Als ik in de buurt ben wil meneer altijd om de 3 uur drinken en soms nog wel eens korter. Maar er zijn ook dagen dat hij ook om de 4 uur komt.

Bij bv is het vaak een zaak van voeden op verzoek. En je kan nooit te weinig voeding hebben. Dat komt maar bij 2% van de vrouwen voor. Het is een zaak van je baby leren kennen. Veel succes en je kan ook al je vragen stellen op het borstvoedingsforum (www.network54.com/Forum/89719)

Gr.
 
Hoi,

Ik heb ook een dochter van 9 weken en geef volledige borstvoeding.
Mijn dochter komt ook meestal om de 3 uur, soms om de 2,5 uur.
Plotseling sliep ze in de nacht wel langer, en bij mij slaat ze nu standaard 1 voeding over in de avond of nacht. Daarna komt ze eigenlijk weer standaard om de drie uur.
 
Terug
Bovenaan