borstvoeding en ritme

hoi hoi!

ik geef Swen nog altijd borstvoeding (hij wikl ook nog steeds geen fles, dus heb geen keus)
ik vind het erg fijn om bv te geven, dus dat is dan weer een geluk bij een ongeluk.

ik ben benieuwd of er bij de andere bvmama's al wat regelmaat te vinden is.
ik heb een week een lijstje bij gehouden en merk dat swen toch wel een beetje vaste tijden aan het krijgen is.

16:00 en 19:00 uur zijn redelijk vaste tijden. oke, er kan weleens een half uur verschil in zitten hoor!
tussen de middag drinkt hij wat langer (10 min)  dan normaal (6 a 7 min) en doet dan een langere middagdut.

de ochtend is vaak nog een beetje rommelig. dat ligt er erg aan hoe laat hij 's nachts gekomen is.
de avond is soms erg rustig en wil hij na de voeding van 19:00 uur pas weer rond 22:30, maar soms heeft hij nog een extra voeding rons 20:30 nodig.

ik kom gemiddeld op 7 a 8 voedingen per dag.

hoe ziet jullie dag eruit?

Hey Carina,

Dani krijgt ook nog volledig BV en wij zitten gelukkig al op een "vast" schema.
7.00     11.00     15.00   19.00 en de laatste om 23.00

Dit is allemaal ongeveer, het kan een kwartiertje later of eerder maar meer niet. Ze heeft dit schema nou ongeveer 2 weken. Morgen is Dani 11 weken. Ik ben deze week weer gaan werken en  op het KDV  vinden ze het ook erg fijn dat ze een vast schema heeft. Ze vindt het gelukkig geen probleem om daar een flesje  te drinken. Voor mij is het ook erg prettig want ik weet dan ook  wanneer ik op het werk moet kolven.

Hoe oud is Swen nou??

Groetjes Patries

Hoi,

Wij zijn ook overgetsapt naar vaste tijden. Er kwam hier totaal geen ritme als ik haar haar gang liet gaan. Ze is nu drie maanden en ik vind het wel tijd voor wat meer regelmaat. Kan moeders ook weer eens wat makkelijker op pad.

Hier dus om 7:00-11:00 15:00 19:00 en 23:00 en 's nachts een paar keer. (helaas, maar dat deed ze ook toen ik nog op verzoek voedde).

Willem is nu 15 weken en ik geef ook nog volledig bv meestal op verzoek met als richtlijn minstens 3 uur er tussen. Helaas meld hij zich meestal rond 5 uur en dan is de volgende voeding 8.30 dan 12 uur 15.30 19.00 en om 22.30. Voor de laatste voeding moet ik hem wel wakker maken. Verder hou ik niet een strak schema aan ik werk niet dus is het minder nodig. Ik kijk wanneer hij zich meld en soms probeer ik te rekken ivm mijn eigen etenstijd. Hij is over het algemeen tevreden dus ben ik het ook op het cb zeiden ze wel ee nkeer dat hij met 5 voedinge nzou moeten kunnen doen dus steeds 4 uur er tussen en geen nacht voeding maar dat kun je toch niet afdwingen. Al zou ik het wel fijn vinden als hij om bijvoorbeeld 7 uur komt ipv 5.

Swen is 14 weken en 4 dagen oud vandaag.
(om  precies te zijn.. hahaha)

@ esther... bij ons op het cb zeiden ze ook al dat Swen wel naar 5 voedingen kon en dan zonder nachtvoeding. ik heb maar gevraagd of ze dan bij mij in huis kwam om Swen rustig te houden!
dat advies is gebaseerd op kunstvoeding! ik snap echt neit dat ze dat durven adviseren aan een bvmama! zo stom!
ik heb ze bij ons geadviseerd eens op borstvoeding. te gaan lezen!

Voor vandaag heeft Swen een regeldag bedacht... iedere 2 uur wilde hij drinken! pfff..
tja het is goed voor de productie, Campina (ehm Carina) laat het maar lekker over zich heenkomen....
Swen groeit ook de laatste weken behoorlijk in de lengte... dus hij zal de extra voeding wel nodig hebben gehad vandaag!

groetjes

Ha, ha, Eveline is sinds donderdagmiddag aan het regelen en flink ook, pfff... Ik ben kapot. Heb sinds donderdagmiddag dus echt iedere 2 uur voeding moeten geven (10-12 per dag dus...), ook in de nacht (dat zijn er dus 3 nachtvoedingen, bleh...). En vooral dan ben ik jaloers op de mama's waarbij kindjes binnen 10 minuten hun borst op hebben! Eveline drinkt nog steeds 30-40 minuten (2 borsten). Dus als ze dan om de 2 uur komt, is het net een uur op, een uur af, een uur op, een uur af... Vermoeiend dus. Daarbij heeft ze ook een verstopt neusje en wordt ze makkelijk afgeleid, waardoor ze erg onrustig drinkt, ik moet haar soms om de paar slokjes weer aanleggen...

Nu vanochtend lijkt de rust een beetje wedergekeerd, na de nachtvoeding van 2:30 uur heeft ze geslapen tot 6:45! Ze slaapt nu weer, ik ben benieuwd hoe lang...

Maar om terug te komen op de oorspronkelijke vraag, BV en ritme. Er zat wel wat ritme in ja (afwachten hoe nu na het regelen weer is), al kan ik niet echt spreken van vaste tijden.
We begonnen de dag ergens tussen 5:00-7:00 uur.
Dan in de ochtend voedingen om de 3 uur, in de middag om de 2-3 uur en in avond om de 2 uur. En dan kwamen we rond 21:00-22:00 uur uit op de laatste voeding en had ze er in het totaal 7-8 gehad.
Dit is zo op haar verzoek, af en toe (als ik weg moet of als ik moet werken) komen er wel wat voedingen op mijn verzoek. Ik zie het ook niet zo zitten om in vast schema te gaan voeden, aangezien ze zo matig blijft aankomen. Ben dan bang dat ze dan wel te weinig voeding krijgt...

Eigenlijk deed ik het ook zo bij mijn oudste, die kreeg de fles op verzoek, om de 2-5 uur en kwam altijd aan het einde van de dag uit op de 'juiste' hoeveelheid voedingen.

Het KDV vindt het voeden op verzoek trouwens wat lastig en vinden dat Eveline vaak moet drinken. Tja, denk ik dan, om de 2-3 uur een flesje is toch vrij normaal voor een kindje van 3 maanden?? Maar ja...

Even een tip voor de verstopte neusjes.....
Bij de drogist of apotrheek krijg je neussprays voor babys. Deze zijn te krijgen zonder medicijn erin. het is puur een zoutoplossing. Voior de voeding even sprayen en ze kunnen veel gemakkelijker dirnken.

@ karin.. het valt mij ook op dat instanties graag hebben dat er maar weinig voedingen gegeven worden.
bij een vriendin wiens dochtertje nu 9 weken is, werd 2 weken geleden al geadviseerd in het ziekenhuis nog maar 5 voedingen van 150 ml te geven.
die 150 krijgt ze vaak niet eens op! en de nacht moet ze al helemaal doorslapen...

ik ben blij met de bv en met het voeden op verzoek. ik kijk veel liever naar mijn mannetje om erachter te komen of hij honger heeft, dan naar een klok! mijn mannetje is toch veeeeel knapper!
en zoals ik het nu zie, komt er bij Swen uit zichzelf al wel iets van regelmaat in...

Gaat het nu al wat beter met het drinken? of is het nog steeds zo onrustig?
groetjes!

Terug
Bovenaan