borstvoeding en seks

ik weet eerlijk gezegd niet waar terecht en ik hoop dat jullie mij raad kunnen geven.

mijn dochter is nu 4 maanden en ik geef uistluitend borstvoeding.
ik heb totaal geen zin in seks en als ik eens toegeef om mijn man te plezieren, is het heel pijnlijk en moeten we stoppen.

volgens de gynaecoloog ligt het aan, de borstvoeding. ik wil graag met borstvoeding doorgaan, zo lang mogelijk. hoe lang moet mijn man nog geduld hebben (hij zeurt niet, maar ik voel me toch schuldig)

wie heeft hier ervaring mee?
 
allereerst handig om het gewoon te bespreken met je man. zal je zien dat hij veel meer begrip heeft dan je denkt.
en verder kun je toch hem plezieren zonder dat hij iets met jou hoeft te doen? iets wat pijnlijk is dan tenminste. zo bouwen mijn man en ik het op. en zonder stress hebben we straks weer het gehele pakket. veel plezier! en niet vergeten het te bespreken en te ontspannen.
 
Hoi,

Het hoeft niet aan de bv te liggen hoor. Maar gewoon aan je lichamelijke gestel en de een doet er wat langer over dan de ander om weer zin te krijgen.

Als ik het zo hoor dat het pijn doet en jullie stoppen lijkt het er meer op dat je niet opgewonden genoeg bent en waarschijnlijk ook erg gespannen.

Ik geef ook bv nu 9 maanden en alles moet wat op gang komen Bij mij deed het vrijen lang pijn omdat ik zo gespannen was.

Hier gebruikte we een flinke klodder glijmiddel misshcien dat dat dat werkt.

En wat hier boven staat wees er eerlijk over.

Groetjes
 
Wat 'fijn' om te horen dat hier meer dames last van hebben. Ik begon alweer aan mezelf te twijjelen.
Geef ook bv en heb totaal geen zin. Niet dat het idee me tegenstaat ofzo, ik mis het eigenlijk heel erg. We knuffelen wel enzo, maar ik zou het gevoel van opgewonden worden wel weer eens willen hebben.
Ik ben wel een beetje bang omdat het nu na 3,5 maanden nog steeds gevoelig is qua littekens.

Nou ja, ik ga ervan uit dat het wel weer gaat komen... Gelukkig dringt mijn partner niet aan.

Succes!
 
Dat gevoelige van het litteken heb ik nu na 9 maanden nog. Volgens mijn huisarts hebben de huidzenuwen gewoon lang nodig om te herstellen. Ik vind wel dat je weinig leest in alle boekjes ed. over weinig zin in sex of pijn bij het vrijen in de maanden na de bevalling. Terwijl, telkens als dit onderwerp op dit forum ter sprake komt er heel veel reacties op komen. Blijkbaar leeft dit bij heel veel vrouwen.
 
Ik heb dat ook gehad. Ik heb 4 maanden bv gegeven en had toen ook absoluut geen zin. Nu ik gestopt ben komt het gevoel langzaam wwer terug. Het heeft gewoon wat tijd nodig.
 
heel herkenbaar, ik geef nu ook 4 maanden borstvoeding en we hebben al zo'n 2 maanden sex.
Mijn borsten zijn verboden terein, want die gaan lekken.....we kunnen er samen gelukkig erg om lachen.
En het zit inderdaad erg in de taboe sfeer.
Ik herinner me nog de verloskundige na de nacontrole (was totaal open gescheurd) die zei "je moet wel aan je man denken en snel weer sex hebben".
Nou erg fijn is het nog steeds niet (pijn ivm littekenweefsel) maar dat zal ooit heus wel weer terug komen.
Heel veel succes allemaal enne het is wel algemeen bekent dat vrouwen die borstvoeding geven wat droger zijn.
 
Terug
Bovenaan