Borstvoeding en weer gaan werken

Straks rustig aan een voorraadje opbouwen door sochtends even te kolven na het voeden...
En op je werk idd gewoon de ruimte zoeken...
Ik begin om half 8, 6:45 de deur uit dus ik kolf om 9:00/9:30 en om 13:00u.. en dan om 1600u weer thuis voeden ??


inmiddels is ie bijna 5 maanden maar drinkt echt nog om de 3e een flesje/voeding...
 
Ik werk op een BSO en merk dat het lastig is om de groep te verlaten. Ondanks dat je recht hebt moet je het vaak zelf regelen en collega's gunnen het je wel maar je laat hen wel alleen. Ik werk ook soms alleen en dan is het helemaal lastig. Mocht je kunstvoeding doen weet dan wel dat je productie omlaag kan gaan omdat je je borsten 1 moment niet stimuleert om voeding te maken. Een paar dagen moet kunnen maar fulltime misschien niet. Ik vind het het wel waard, zeker in het begin voelde het erg goed. Je kunt het altijd proberen, bespreek het kolven goed van te voren met je baas en collega's. Spreek eventuele zorgen uit, dan kun je ongestoord genieten van je verlof en kindje.
 
Ik kolfde 1 keer per dag en dat was voor mij voldoende. Ik voedde mijn zoontje 's ochtends voor ik weg ging en direct weer bij thuiskomst. Op een gegeven moment heb ik de middagvoeding afgebouwd en voedde ik hem nog 3 keer per dag: ('s ochtends voor ik weg ging, bij thuiskomst en voor het slapen gaan). Toen hij een maand of 10/11 gingen we naar 2 voedingen en dat is tot 18/19 maanden zo gebleven. Nu met 21 maanden gestopt. Succes!
 
Ik heb onder werktijd gekolfd tot mijn baby 11 maanden oud was. Hoewel ik een drukke baan in de ouderenzorg heb,  waren mijn collega's altijd begripvol en nam ik 2x per dag de tijd om rustig te kolven. Vaak deed ik dit wel (gedeeltelijk) in mijn pauzes. Daarna nog een paar maanden enkel nog avondvoeding die ik live kon geven waardoor kolven niet meer nodig was. Als de bv goed gaat en je voelt je er goed bij, voel je dan echt niet bezwaard om te kolven onder werktijd. Het is voor je  kindje :)  
 
Terug
Bovenaan