borstvoeding en werken

ik heb een collega die werk ook in de onregelmatige diensten , maar die kreeg er gewoon de tijd voor. misschien moeten wij als vrouwen wat minder rekening houden met wat volgens ons kan en wat er volgens de wet!! moet, maar met waar wij ons prettig bij voelen. Ik weet dat mijn werkgever mij de ruimte en tijd geeft om te kolven.

je kan er inderdaad ook voor kiezen om de werkvoedingen kunstmatig te doen en de rest natuurlijk.

wens je heel veel succes met je keuze.
ik denk dat ik borstvoeding ga geven tot ik aan het werk ga en dan op fles over. moet wel zeggen dat ik bij de andere 2 kids geen borstvoeding heb gegeven.

groetjes mikkie123

Hey sparkel gem,

Bij mij werkte het voor geen meter, heb nadat ik terug kwam nog 2 maanden bv gegeven, maar nauwelijks gekolft. Daardoor is het ook uiteindelijk helemaal gestopt met 6 maanden.

Ik sta hele dagen voor de klas en het was rooster technisch onmogelijk om me een uur uit te roosteren (middelbare school). Dus zat ik in mn 20 minuten pauze al etend te kolven in een stoffige archief inloopkast.

Ik hoop dat ze me deze keer wat meer tijd gunnen en optijd bedenken dat ik een tussenuur nodig heb (vorige keer heb ik het een half jaar van te voren aangegeven, deze keer zodra ik 3 maanden zwanger was :p)

Liefs Jen

Hallo,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik heb gecshreven! Maar heel af en toe vind ik een gaatje om mee te lezen!

Mijn twee oudsten heb ik 10 mnd BV gegeven. En dus ook gekolft op mijnwerk. Kolven moet je zoveel mogelijk op vaste tijden doen. Je kunt het combineren met FV, maar je loopt dan wel het risico dat de melkproductie terugloopt en je dus helemaal geen Bv meer kunt geven! Belangrijk is ook om de eerste weken na de geboorte heel vaak je kindje aan te leggen, Dan breng je de prooduktie gelijk goed op gang en loop je niet het risico dat de melk op een gegeven moment "op". is. BV is immers een kwestie van vraag en aanbod.

Verder zou het niet jouw probleem moeten zijn. Je baas MOET jou de tijd en ruimte geven om te kunnen kolven. Je mag een kwart van je werktijd aan het kolven besteden tot je kindje 9 maanden is! Tuurlijk is dit theorie, en werkt de praktijk helaas vaak anders. Maar ik zou wel de tegelgeving even uitprinten en het gesprejkmet je baas hierover aangaan! Misschien heeft hij een goed idee! Misschien kun je totdat je stopt met Bv andere taken doen?

Je kunt ook eens een kijkje nemen op www.borstvoeidngsforum.com.

Terug
Bovenaan