borstvoeding / flesvoeding

A

Anoniem

Guest
Dit is niet om een discussie aan te gaan of mijn mening hier  te geven over dit onderwerp.
Maar ik dacht dit is interessant voor de mensen die twijfelen over de keuze! Mijn man kwam gisteren thuis met het artikel van deze krant en ik vond het leuk om dit even te delen.

borstvoeding

groetjes
Raya
25w + 5dagen

ps. sorry als dit al ergens gepost is kon het namelijk niet zo snel vinden!

ga hier ook geen discussie starten, iedereen moet zelf weten wat zij gaat geven qua voeding. We zijn allemaal volwassen en kunnen die beslissing als het goed is zelf maken.

Wil alleen even aanstippen dat deze dr Sauer ook werk verricht voor dan wel advies geeft aan Numico, die ook kunstvoeding produceert.... in dat licht bezien lees je het artikel misschien wel heel anders....

groetjes,
Marije

In ieder geval interessant om te lezen.

Saurer: 'Er zijn vele tientallen onderzoeken gedaan naar de effecten van borstvoeding en flesvoeding op infecties, de helft hiervan geeft aan dat borstvoeding beter is, de andere helft dat beide evengoed zijn. Dat is hoe dan ook geen basis om te concluderen dat borstvoeding veel beter is.’

Oké, maar borstvoeding is blijkbaar in ieder geval niet slechter dan flesvoeding.

Vraag ik me toch af waarom vrouwen dan melk produceren? Of zou dit verdwijnen na jaren evolutie als we allemaal flesvoeding zouden gaan geven? Ben benieuwd....

Groetjes,
Margrethe

Het is leuk om zo'n artikel te lezen. Ik had de Pers ook maandag meegenomen, maar weinig tijd gehad om hem even door te kijken.
Sowieso ben ik altijd benieuwd wat voor  onderzoeken er ten grondslag liggen aan deze uitspraak. Ondertussen heb ik meteen even zitten neuzen tussen de beschikbare wetenschappelijke artikelen over bv geven gerelateerd aan mentale en lichamelijke ontwikkeling van een kind. Altijd leuk om even te lezen...

En inderdaad; je kan wel weer een hele discussie gaan opvoeren (eens in de zoveel tijd gebeurt dat toch), maar iedereen maakt voor zichzelf een weloverwogen keuze wat betreft de soort voeding die je je kindje geeft.

Groetjes

Ik ben naar een voorlichtingsavond voor borstvoeding geweest, waar flesvoeding steevast kunstvoeding genoemd werd... Ik kreeg daar het gevoel dat je faalt als je overstapt op de fles en het minder goed is voor je kind, dan is zo'n artikel wel lekker als tegenhanger!

Hallo!
Mijn oudste(16-2-2005) heb ik bv gegeven (13mnd) en de jongste(28-11-2006) vanwege omstandigheden flesvoeding. Het heeft allebei voor en nadelen. Ben nu zwanger van de derde en ik hoop dat ik bv kan gaan geven, meer voor dan nadelen, my opinion...
Ik geloof wel dat met de technologie van tegenwoordig flesvoeding net zo goed is hoor!

Ik kies ook deze keer weer  voor flesvoeding, de eerste heeft het er prima op gedaan en is een lekkere gezonde knul. Ik heb hiervoor gekozen  om praktische redenen ik zag het gewoon niet zitten om te zitten klooien met voedingen en kolven onder werktijd, die gedachte alleen al bezorgde me zoveel stress dat de keuze snel was gemaakt. Kies voor datgene waar je je goed bij voelt en laat je niet opjagen door de media!

Groetjes,

Puk  (14 weken en 5 dgn zwanger van nummer 2)

Het Voedingscentrum heeft inmiddels een officiële reactie op haar site geplaatst m.b.t. het interview met Sauer: Voedingscentrum. Tevens is er vanuit het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) de vraag bij Sauer neergelegd, op welk wetenschappelijk bewijs hij uitspraak doet dat er geen wetenschappelijk bewijs zou zijn voor de relatie tussen borstvoeding en het voorkomen van ziektes. Het RIVM verwijst daarbij naar twee rapporten, namelijk 350040001  en 350040002.

Groetjes van Yvonne

Terug
Bovenaan