borstvoeding geven en werken

hoi moeders en aanstaande moeders,

ik vroeg me af hoe andere moeders omgaan met borstvoeding geven en weer gaan werken.
wie geeft dan nog borstvoeding?
en hebben jullie ook ervaring met borstvoeding geven en onregelmatig werken?

gr.

Ik wil ook borstvoeding gaan geven tijdens mijn werk maar in mijn werk is het wel erg makkelijk gelukkig.
Ik werk in de kinderopvang en de baby gaat mee (dan wel naar een andere locatie maar dat is voor mij te doen). Ik kan gewoon tussendoor gaan voeden en kolven. Wettelijk gezien heb je best veel rechten (volgens mij een kwart van je werktijd te besteden aan voeden of kolven, er moet een aparte ruimte zijn, koelkast etc) maar ik hoor vaak in de praktijk dat het niet zo best is geregeld voor vrouwen die willen voeden of kolven.

Het lijkt me best lastig met onregelmatig werken, dan zal het toch op kolven aankomen en tja, een goed ritme te pakken krijgen. Ik vind t allemaal nog een beetje een ver van mn bed show maar iedereen verzekert me dat het uiteindelijk allemaal vanzelf gaat, dat ritme te pakken krijgen ;-)

Ben er wel vrij makkelijk in hoor, als het teveel gedoe is dan is een fles makkelijk gemaakt.
Sowieso eerst maar eens kijken hoe het allemaal gaat lopen na de geboorte met borstvoeding inderdaad :)

Succes!

ik mocht 2 keer per dag naar huis om te gaan voeden.
Mijn werk is 10 min. rijden bij ons vandaan.
Dat was ideaal.
Voeden voor ik ging werken, 2 keer tussendoor en als ik thuis kwam meteen weer.
Dat was heel goed te doen.
Dit was bij ons tweede kind zo en toen heb ik 8 maanden bv gegeven.

Bij de eerste mocht ik niet op en neer en moest ik kolven. Dat ging heel moeizaam, had er geen goede plek voor. Heb het toch tot ze 6 maanden was volgehouden. Toen was het ook echt op.

Nu bij de derde wil ik het weer zo doen als bij de tweede. Hoef ik niet te kolven, is veel fijner!

Succes,

Omdat kolven echt niet lukte, ging ik twee keer per dag naar de creche om mijn kindje te voeden. Dat was niet altijd makkelijk omdat ik het moest inpassen in mijn agenda. In totaal heb ik bijna 9 maanden borstvoeding gegeven. Nu ben ik eigen baas en kan zelf bepalen hoe ik het ga doen.

Succes!

Tot negen maanden heb je recht om in de baas zn tijd te kolven. Ieder bedrijf moet je een kolfruimte aanbieden, met een koelkast, een deur die op slot kan en electriciteit. Helaas is het niet in ieder bedrijf zo goed geregeld. Praat er dus voor je verlof over met je baas, dan hebben ze nog tijd om dingen te regelen en kunnen ze er rekening mee houden om vervanging voor jou te zoeken in die tijd mocht dat nodig zijn.

Ik wil ook graag BV gaan geven maar heb nog geen flauw idee hoe dat ik dat met mn werk moet gaan doen. Ik wil zowiezo verhuizen naar t dorp waar ik vandaan kom en ik heb geen rijbewijs dus zal i kal moeten kijken voor ander werk, indien we indd zullen verhuizen. Maar hoe dan ook, we komen er wel uit. Daar maak ik me niet zo druk om...

Hi,

Ik heb bij de eerste ruim 8 mnd borstvoeding gegeven. Ik ging er altijd voor naar oma,waar de kleine was, eigenlijk zoals sophie omschrijft. Als ik het niet op tijd redde of de kleine had echt al trek ofzo dan kreeg hij een flesje en kolfde ik (ook bij oma). Voor mij was 't ook een minuut of 10 rijden, dan red je het wel. Op mijn werk is nl ook echt geen mogelijkheid om te kolven.

Geef het in ieder geval ruim van te voren aan je werkgever aan! En je hebt idd tot 9mnd recht op 25% van je werktijd doorbetaald.

Succes

Terug
Bovenaan