Borstvoeding, hoe lang drinken, baby 1 maand

Volgens mij deed ik er toen 15 a 20 min per borst over. Je voelt vanzelf als er een leeg is. Nu met 6 mnd drinkt ze zo snel. Na 5 min is elke kant leeg. Dan heeft ze zo'n 160 ml gedronken, schat ik.
Een tip om het drinken te versnellen. Als je af en toe eens kolft gaan je borsten sneller melk geven. Ze schieten sneller toe en daardoor drinkt je kind ook steeds sneller.

quote: Lisanne1972 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('05-06-2007 13:52:09'));

Een tip om het drinken te versnellen. Als je af en toe eens kolft gaan je borsten sneller melk geven. Ze schieten sneller toe en daardoor drinkt je kind ook steeds sneller.

Hoi,

Volgens mij heeft kolven naast het voeden alleen effect op de hoeveelheid melk die wordt geproduceerd en niet op het toeschieten van de melk of het drinktempo van de baby. Een heftige toeschietreflex kan zelfs een nadelige invloed hebben op het drinkgedrag van een baby. De melkstroom is dan zodanig, dat het kindje deze misschien niet eens aankan en zich daardoor vaak verslikt tijdens het voeden. Hij zal dan onrustig drinken aan de borst, de borst steeds loslaten, misschien liggen te hoesten en te proesten en veel lucht binnenkrijgen.
Borstvoeding is een kwestie van vraag en aanbod. Als deze goed in evenwicht zijn, kan de baby optimaal aan de benodigde hoeveelheid voeding komen. En hoe lang een baby daar dan over doet, dat verschilt weer per kind.

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

Ik hoor van veel mensen om me heen "wat duurt een voeding lang bij jou, die van mij was altijd in 10 minuten klaar". Ik vind dat onzinopmerkingen, want die van mij drinkt zoals zij dat wil en zit precies op de nul-lijn van de borstvoedingscurve!

Hoi,

Mij tip aan jou is VOLG JE GEVOEL.
Mijn eerste zoon heb ik 10 maanden borstvoeding gegeven de eerste drie maanden was dit ( na een keizersnee) erg zwaar. Hij dronk altijd ongeveer. 45 minuten. Dat is een hele lange tijd maar dat had hij nodig. Soms duurder het wat korter dan was hij binnen een half uur klaar.
Mijn tweede zoon krijgt nu inmiddels ook al 10 maanden bv. Hij drink 10 minuten dan is hij helemaal klaar. Toen hij klein was dronk hij max 15 a 20 minuten dat werd steeds korter. Dat komt omdat ze de techniek dan beter kennen. Ik vond het heel raar dat hij zo kort dronk en vroeg me af of hij wel genoeg binnenkreeg. Hij groeide goed en kwam goed aan dat is het belangrijkste!!
Zo zie je maar dat ieder kind een ander tijdbestek nodig heeft. alsje denkt dat hij dat nodig heeft moet je het gewoon geven. En hoe ouder ze worden hoe makkelijker het gaat.
De voedingen per dag worden minder en ze leren iedere dag bij. Je voeding stemt zich af op je kindje als je op verzoek voedt.
HOU VOLL!!! Dan zul je merken dat na verloop van tijd het makkelijker wordt.
Heel veel succes.
groetjes hannekequote: Ien1973 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-05-2007 21:20:33'));

Hallo,

Mijn dochtertje is nu 1 maand.
Ze krijgt borstvoeding, maar ik vind het best moeilijk.
Hoe lang drinken is nu normaal? Drinken ze bij jullie op vaste tijden? Wanneer maak je ze wel wakker en wanneer niet om te drinken?

Wie helpt mij?

Groetjes,

Ien

Terug
Bovenaan