Borstvoeding: hoe veel voedingen nog met 12-13 maanden?

Hallo mama's die ook nog borstvoeding geven: hoe vaak geven jullie nog borstvoeding?
Leah krijgt verder geen gewone melk (ivm allergie) en drinkt nog 2-3x per dag bij mij. Als ik kolf, komt er niet zo gek veel meer uit (60-80cc per keer). Ben dus benieuwd hoe vaak jullie nog borstvoeding geven en welk drinken/vocht jullie kindjes daarnaast nog krijgen.
Leah is geen beste drinker, gelukkig na veel oefenen wil ze soms wat slokjes diksap....!
 
Hallo,
Leuk dat je nog BV geeft, ik doe het ook nog steeds onze dochter is nu 14 maand en krijgt nog 1 BV per dag net voor het slapen gaan.
Ze is het zelf allemaal gaan afbouwen en heb 1 jaar en 1 week volledig gevoed en daarna kwam ze overdag niet meer.

Dus drinkt ze nu:
smorgens thee en rond koffie tijd rocicee
smiddags thee en weer rocicee
savonds yoghurt en een evt beker drinken als ze overdag niet veel heeft gedronken. Ze drinkt alles uit een beker en als ze even niet wil drinken (geeft ze zelf aan) dan niet. Anders mag ik weer dweilen :S
Ze krijgt ook geen melk wat dat drinkt ze dus gewoon niet en ze krijgt dus 2 keer melk via de yoghurt en een BV dus denk dat het wel goed zit. Ik heb geen idee hoeveel ze per BV drinkt.

Groetjes
 
Hoi,

Mijn dochter drinkt sinds 1 week alleen s'morgens nog. "s middags wil ze alleen thee of sap bij haar brood en 's avonds na de pap geef ik niet meer omdat ze vaak  wat baldadig is en dan ff bijt en dat doet zo'n zeer.

Ik denk dat ik het deze maand ga afbouwen, ze drinkt 'smorgens heel lang en ik denk dat het misschien wat aan het terug lopen is. Hoelang denken jullie nog door te gaan.

Gr Bizu

 
Hoi hoi

Leuk om te weten dat er nog bv mama's zijn!!!

Ik geef ook nog bv mijn zoontje wordt bijna 1jaar, 8april.
Hij drink 3 tot 4 keer op een dag en soms wil ie gewoon effe een slokie tussendoor en dat is echt 1 of 2 minuten en dat gaat ie weer zoet spelen.

Hij drinkt 's ochtends 2 borsten meestal rond 7uur.
En rond 13.00 als hij net wakker is.
En soms nog rond16.00-17.00uur
En dan nog voor het slapen gaan meestal rond 20.00uur


Tussendoor drinkt hij ook diksap en water en dan drinkt hij niet zo veel aan de borst.

Ik stop met bv   waneer hij niet meer wil.

Liefs Nesie

 
Hoi,

Mijn dochtertje is 11 maanden en drinkt drie ('s middags krijgt ze een flesje diepvries moedermelk mee naar de creche) tot vier (als ik thuis ben) keer. Verder geef ik haar ook water en thee. Op de creche krijgt ze aan het eind van de dag ook een klein flesje opvolgmelk.
Als de melk in de vriezer op is (ja, ik had veel melk kunnen afkolven), ga ik haar alleen nog maar 's morgens en 's avonds geven en 's middags gewone melk/water/thee.
Ik ga stoppen als ze zelf aangeeft dat niet meer te willen.
De oudste wilde iets na haar eerste jaar niet meer uit de borst drinken.
 
Hebben jullie kindjes snachts geen problemen, nu 2e kind ook 13 maand aan de bv, maar de nachten blijven dramatisch. Liefst aan de borst slapen. Wat doe ik verkeerd ? Bij de 1e was het precies het zelfde
 
Onze zoon is inmiddels 11 maanden en drinkt nog 1 a 2 x BV. In de ochtend en een slok in de avond! Lange tijd hebben wij in de nachten ook  problemen gehad met slapen! Meneer viel alleen in slaap aan de borst en hij kon niet alleen in slaap vallen. 
Besloten niet meer te voeden in de nacht gezien hij het leeftijd gebonden niet meer nodig heeft! Inmiddels gaat het slapen beter en geen vraag meer voor borstvoeding s nachts! (Btw wel een slaapcoach gehad voor het slapen) 
Hij krijgt om 7.00 uur BV, 9.00 pap lange tijd van borstvoeding nu van volle melk 
09.30 slapen
11.30 2 broodjes en thee 
14.00 fruit
16.00 soepstengel of cracker of iets van komkommertje
17.00 warm eten
18.30 pap 
19.00 slok BV en dan weer lekker slapen 
Tussendoor ook nog wel slokjes thee of water 
hopelijk hebben jullie hier wat aan! Structuur, regelmaat heeft hij ons goed geholpen! 
 
Terug
Bovenaan