borstvoeding hoeveel????

hoi hoi

nou plaats me berichtje nog maar een keer snap er niks van.

Ik geef mijn dochter van 8 weken nog borstvoeding, dit gaat heel goed, daar ben ik erg blij om. Maar ze wil nog wel ong 8 voedingen, ik vind dit best veel en soms vermoeiend. Ook vind ik dat als ik denk regelmaat gevonden te hebben het de dag erna weer heel anders kan zijn. Vaak drinkt ze snachts nog, maar soms slaapt ze weer door. Soms wil ze overdag om de twee uur voeding en soms zit er weer 5 uur tussen. snap er niks van. En dan zie ik die tijden van moeders die de fles geven, en dan denk ik heerlijk, je weet waar je aan toe bent. maar ja wil de borstvoeding nog niet opgeven.

Doe ik iets fout??

Ik probeer het soms te rekken, maar dan blijft ze huilen totdat ze me tepel kan aanvallen.

wie o wie heeft er tips/adviezen voor mij. ervaring van andere borstvoedende moeders zijn ook welkom.
 
Ik geef nu bijna 4 maanden borstvoeding geheel op verzoek. Als je op verzoek voed dan kan het inderdaad zo zijn dat je kindje de ene keer om de twee uur komt en de andere keer zit er dan wat langere tijd tussen. Je kindje kan ook wat regeldagen hebben. Dan hebben ze meer voeding nodig en willen ze dus vaker drinken. Hier moet je aan toe geven, want dan maken je borsten ook meer melk aan en na een paar dagen is het weer in evenwicht. Deze dagen zijn rond de 10 dagen, 6 weken, 3 maanden (ongeveer, ze kunnen ook nog tussendoor eens voorkomen). Wil je echt voeden aan de hand van een schema dan zul je ook met deze regeldagen rekening moeten houden. Je kindje heeft dan gewoon meer voeding nodig en je borsten moeten dit aan gaan maken. Als je hier namelijk geen gehoor aan geeft, neemt jouw productie van melk af. Ik zou je willen aanraden om ook eens op het forum op de borstvoedingssite van de vereniging borstvoeding natuurlijk te kijken. Hier kun je ook heel veel informatie vinden.

Veel succes!!
 
Hoi,

Vooral in het begin is het aftasten.

Hier heb ik er zelf regelmaat in gebracht maar dat was makkelijk omdat ze alleen maar sliep. Ik maakte haar dan echt om de 3 uur wakker voor een voeding.

Als je dochtertje echt honger heeft dan kan je weinig meer doen dan haar de borst geven. Dat word straks minder. Maar het kan ook zijn dat je dochtertje heel veel zuigebehoefte heeft. Dat had ons meisje veel En een speente deed wonderen.

Wel moet je dan opletten dat je geen voedingen uitstelt met het speentje op die manier gooi je het evenwicht door elkaar van vraag en aabod wat belangrijk is als je op verzoek voed.

Groetjes en succes
 
Hallo,

Mijn dochter is nu ruim 4 maanden en krijgt ook nog volledig bv. Op de dagen dat ik werk krijgt ze 2 tot 3 voedingen tijdens mijn werktijd maar als we thuis zijn wil ze er soms veel meer. De ene nacht komt ze maar 1 keer en de andere soms 3 keer. 's Nachts 3 keer drinken wordt ik niet echt vrolijk van maar overdag maakt het me niet zoveel uit hoe vaak ze wil drinken.
Voordat ik weer ging werken heb ik me daar best wel zorgen over gemaakt hoe vaak ik moet gaan voeden als ze op de creche zit maar eigenlijk is het allemaal vanzelf gegaan. Ze krijgt nu om 10.30, 13.30 en 16.30 en dat gaat prima. Als ze een keertje eerder honger heeft dan wordt ik gebeld en ben ik er in een paar minuten.

Wat misschien helpt is een pauze inlassen tijdens het drinken. Als je denkt dat je kindje klaar is even wachten en evt laten boeren en na een tijdje kijken of ze misschien nog wat wil drinken. Succes in ieder geval.

groetjes,
Moniek en Nikki
 
Ik ben weliswaar net gestopt met de borst omdat ik zeker wilde weten wat mijn kereltje binnen krijgt maar ik gaf wel op verzoek. De ene keer is dat elke drie uur en dan weer 2.5, dan weer 5; geen pijl op te trekken. Ik ben het eens dat je beter op verzoek kunt geven, je mag immers onbeperkt bv geven! Ik heb gehoord dat je lichaam 2 uur nodig heeft om een borst weer "vol" te maken dus dat moet er altijd tussenzitten!
Succes en blijf luisteren naar je zelf, als je te onzeker bent kun je beter de borst combineren met de fles
 
Mijn dochter is nu 11 weken en krijgt nu 6 voedingen, maar zat metacht weken ook nog op 7 a 8 voedingen. Het is wel prettig als de nachtvoeding vervalt en dat zal vanzelf gebeuren. Voor mijn dochter op 6 zat heeft ze ook een tijdje gerommeld, dan denk je dat je het door hebt en dan veranderd het weer.
Veel succes en probeer het nog even vol te houden!
 
Ik geef dan zelf geen bv maar flesjes, maar het is echt niet zo dat ik me aan een schema houdt. Iedereen doet anders, maar ik laat mijn kind dus echt geen uur hysterisch schreeuwen als hij honger heeft. Dus ook met flesjes kan je voeden op aanvraag, doe ik dus. Ik herken wel wat jij ook zegt, de ene keer wil hij na 2 uur weer eten en de andere keer zit er 5 of 6 uur tussen. Ik word er ook geen wijs uit maar maak me er verder nog niet druk om. Max is morgen 5 weken.

groetjes, Jane
 
Hoi,
Als je BV geeft heeft je kindje niet zo'n ritme als kinderen die flesvoeding krijgen. Dat was met onze dochter ook zo. Als je kindje wat ouder is komt er vanzelf meer ritme in hoor. Vooral doorgaan is het motto, want BV is toch het best voor je kind.
 
Terug
Bovenaan