Borstvoeding in combinatie met kunstvoeding?

Hoi,
Je weet nooit van te voren hoe het gaat lopen en wat voor kindje je gaat krijgen. Ondanks fles- of borstvoeding kunnen je nachten grillig verlopen. Garantie voor goede nachtrust  is er helaas nooit.
Ik heb destijds een cursus gevolgd via Borstvoeding Natuurlijk. Deze organisatie is erg pro-borstvoeding, maar er zit veel bruikbare info. Als je kindje is geboren kun je altijd dag en nacht bellen als je met vragen zit. Het zijn allemaal ervaringsdeskundigen, die minstens een jaar borstvoeding hebben gegeven.
Er zijn meerdere oprganisaties die van die cursussen geven o.a. thuiszorginstellingen.
Ik ben nu zwanger van de 4e en heb mijn andere 3 kinderen 1,5-2 jaar borstvoeding gegeven. Dit is ook wel met ups en down gegaan, maar uiteindelijk is het jouw lijf en ben jij degene die het beste kan aanvoelen wat je prettig vindt of niet.
Succes er mee!!
groetjes, mam_van_3

Ik heb bij mijn beide kinderen een half jaar BV gegeven.
voeden duurde 20 min. liep als een trein.
Nachtvoeding overslaan? dan sta je volgens mij s ochtends op knappen!
Ik vond BV ideaal. Geen gedoe met flesje uitkoken of s nachts naar de keuken moeten voor een flesje.
beebje s nachts bij je in bed, beetje doezelen en dan beebje weer terug in bed en ik ook.

Wel wat gevoelig tepels in de kraamweek. Maar vanaf een uur na de geboorte dronken mijn dochtertjes al goed. Nooit borstontsteking of tepelkloven gehad.

Ik weet dat ik ook wel mazzel heb gehad, maar ik wil je ook even laten weten dat het ook zo makkelijk kan lopen!
Heel veel succes met het maken van een keuze. jij moet doen waar je je goed bij voelt.
Maak gebruiik van de kraamhulp, die kan heel goed helpen met het leren van BV...

Hoi Ris,

Ik heb bij mijn eerste ook geprobeerd borstvoeding te geven. Gewoon omdat ik ook wel weet dat het de beste voeding is die een kindje maar kan krijgen, maar ze hebben toch heel wat op me in moeten praten.
Bij mij ging het niet van een leien dakje. Ik moest voeden met tepelhoedjes en ik kon maar in 1 stoel borstvoeding geven zonder al te veel geknoei! Uiteindelijk ben ik na 6 weken gestopt. Mij hebben ze "geleerd": Alles wat je kan geven is mooi mee genomen. Al probeer je het gewoon een week, als het niet meer gaat, dan heeft je kindje die toch gehad.

Ik moet wel zeggen: ik vond de onderbroken nachten geen probleem. Ik sliep dan overdag wat vaker als de kleine ook op bed lag. Of dat nu met de tweede straks ook kan, weet ik niet. En ik weet niet of ik borstvoeding ga geven, ik denk zelf aan kolven.

Verder heb ik toendertijd gehoord dat het moeilijk is om je kindje weer aan de borst te krijgen als hij of zij eenmaal de fles gewend is. Of dat waar is, kan ik je niet vertellen.

Zou het niet iets voor jou zijn om te kolven en dat dan afwisselend te geven met flesvoeding? Je maakt zoveel borstvoeding aan als nodig is, zeggen ze, dus als je minder "vraagt" dan maak je minder aan, lijkt mij en als je dan om de voeding borstvoeding geeft, is het redelijk in balans.

En vraag inderdaad je kraamhulp om advies!

Succes met je keuze!

Groetjes Tamara.

Voor al je vragen over borstvoeding is het borstvoedingsforum een goede plek. Daar zitten allemaal deskundigen die je vragen met de juiste onderbouwing kunnen beantwoorden. www.borstvoedingsforum.nl
Groet, Teddy

Terug
Bovenaan