borstvoeding in de nacht

Hallo andere mama's,

Ik ben 23 mei bevallen van ons eerste kindje, een dochter. Nu dus 14 dagen oud.
Nu is het zo dat de kraamhulp ons in de kraamtijd adviseerde rond 23:00 de laatste voeding te geven en dan de wekker 4 a 5 uur later te zetten voor de nachtvoeding. Nu is het alleen zo dat onze kleine meid in de nacht niet zelf komt en als ik haar wakker maak ze aan de bost in slaap valt en dus niet drinkt.
Is dit erg? Moeten ze per see drinken in de nacht of kan ik ook gewoon blij zijn met een baby die nu al de nacht door slaapt? Ik weet niet of ik me zorgen moet maken en kan het ook nergens vinden.
Hopelijk kunnen jullie me een antwoord geven.

Liefs

Hallo,

die van mij is nu 5 dagen oud, en ik geef de laatste voeding om 23.00 uur.
en dan zet ik geen klok, gewoon wanneer hij zelf komt.
de ene keer komt die om 3 uur en 2 dagen geleden heb ik hem zelf om 6 uur opgepakt...
Dus ik laat hem eigenlijk ook zelf komeen en zet er geen tijd op.
want dan drinkt die 5 minuten en dan valt de toch in slaap.

groetjes

Hier een reactie van een oud kraamverzorgster en moeder van al 3 meiden en nog 2 op komst!
Ik zou ook je laatste voeding geven en daarna je kindje s'nachts zelf laten komen...maar echt geen wekker zetten...als zij honger heeft word ze echt wel wakker hoor!

laat die kleine gewoon zelf komen... bij mij zeiden ze in het ziekenhuis al dat ik qua nachtvoeding gewoon moest kijken of dat hij kwam of niet. zodra ze honger hebben brullen ze wel:) en jij kan lekker doorslapen, niet verkeerd

Nou meid, jij bent één van de geluksvogels met een kindje dat gelijk doorslaapt. Ik zou lekker doorslapen. Maar overdag wel om de drie uur blijven voeden anders loopt je productie misschien sneller terug dan je wilt.
geniet ervan!

Hoi,

Mijn kleine meid is 3 weekjes oud nu. ik wek haar niet omdat ze anders ook niet goed drinkt,

dit was ook het advies van het consultatie bureau. Gewoon wachten tot ze zelf komt. dan drinken ze het beste.

Ze groeit heel goed. ze was in twee weken 650 gram aangekomen.

dus blijf het gewoon zo doen.

ga op je eigen gevoel af.

succes ermee. gr Renske

Terug
Bovenaan