Borstvoeding in het openbaar

A

Anoniem

Guest
Hai meiden,
Hoe ervaren jullie het om bv in het openbaar te geven?? Ik heb er zelf geen moeite mee als het zo uitkomt, maar ik merk toch wel dat er mensen zijn die wat gaan smoezen met elkaar of zich duidelijk erg ongemakkelijk voelen. Gelukkig ook zat die dat niet doen hoor! Ik snap het ook wel, die enorme tepel valt niet helemaal te verbergen soms.. hahaha. Maar ik doe het dus wel gewoon, anderen ook? Of voel je je daar zelf ongemakkelijk bij? En zijn er meiden die het niks vinden om te zien, bv in t openbaar?
Want dat kan natuurlijk, ben benieuwd naar jullie meningen,
Groetjes Annemarie

Hoi,

Ja ik heb er ook geen moeite mee, maar je hoort inderdaad weleens mensen smoezen. In mijn vriendengroep ben ik de enige die borstvoeding geeft of heeft gegeven en dat was ook wel even wennen. Meestal ga ik in een rustig hoekje zitten, maar er zijn altijd vriendinnen die er bij komen zitten. en laatst zei er eentje dat ze dat juist deed omdat ze het er zo mooi uit vond zien... Leuk om te horen!
Maar ik zou zeggen gewoon doen wat je zelf wilt en goed bij voelt, doe ik ook.

Hoi!

Ik voed Finn ook gewoon in het openbaar hoor. Zeker als we bij familie of vrienden zijn doe ik daar niet moeilijk over. Vaak als ik zeg dat ik Finn moet voeden, vragen ze of ik dat boven wil doen (omdat ik dat misschien prettiger vind), maar ze vinden het ook prima als ik het gewoon in de kamer doe waar iedereen bij is. Tja, als ik ga eten doe ik dat ook niet boven in een kamertje, dus waarom hij wel? Ik probeer het wel discreet te doen hoor, dus eerst onder mijn kleding bh losmaken, dan Finn ervoor leggen en dan pas de tepel tevoorschijn halen, zodat Finn meteen kan toehappen. Enige genante wat ik tot nu toe heb meegemaakt is dat Finn ineens losliet, omdat er te veel melk uitkwam (hij verslikte zich), en toen spoot de melk zo over Finn heen de kamer in, ha ha! Gelukkig was dit bij goede vrienden, dus die konden er ook wel om lachen.

groetjes,
Ikke mv 2

Bij familie geef ik ook gewoon bv. Dit gaat prima. Wanneer er vreemde mensen bij zitten voel ik me er niet heel lekker bij. Dat komt ook omdat ze er boven op gaan zitten en dan voel ik me niet op mijn gemak en dan wil de bv ook niet goed.
Mijn moeder heeft een vriend die ik niet helemaal vertrouw een viespeuk zeg maar. Dan vind ik het ook moeilijk om te geven want ik weet dat ie op mij let, maar dan met   andere gevoelens

Liefs Elly

Hoi!!

ik geef ook bv (op verzoek)en ik heb er geen problemen mee om in het "openbaar" te voeden.
Dorst is dorst en als Lucianna honger heeft krijgt ze de borst.
Ik probeer er wel rekening mee te houden en voed haar vaak voor we ergens heen gaan, zodat ik dat niet in de HEMA ofzo hoef te doen :)

liefs Gea

tot nu toe alleen bij familie en vrienden gehad. En daar doe ik niet echt moeilijk over en zij ook niet. Dus gewoon in de woonkamer, renske aan de borst.
ik heb het nog niet voor handen gehad in het openbaar. Dus ergens in een cafe  of zo. Maar denk dat ik er dan ook geen probleem mee heb.

Moet alleen nog wel even een voedingsshirtje ergens kopen. Want nu til ik tshirt op en dan heb ik toch een stuk bloot lijf. Vind dat bij vrienden niet erg, maar als ik straks ergens zit (openbare plek) dan heb ik de rest van mijn lijf toch liever wel wat bedekt.

Hoi,

Hoor eigenlijk bij zomermama's, maar lees lekker met jullie mee af en toe

Even als reactie op het laatste berichtje... Ik heb ook voedingsshirts, en vind ze totaaaaaaaaaaal niet handig. Ik vind het veel makkelijker om een wat lager uitgesneden hemdje aan te doen, met een iets hoger, maar nog steeds laag (duidelijk he?) uitgesneden truitje erboven. Met andere woorden, dat ik alleen even mijn shirt iets naar beneden hoef te doen. Ik maak mijn bh dan vaak alvast los, en schuif dochterlief ervoor en doe dan pas mijn bh los. Niemand die wat ziet.

Als ik echt in het openbaar moet voeden, dus bijvoorbeeld tijdens een dagje winkelen, neem ik vaak ook een sjaal of iets mee.

Simone (mv Eline 28-8-2007)

Ik voed eigenlijk ook alleen bij goede vriendin en (sommige) familie. Een keer heb ik ook in de auto gevoed, daar zit je toch ook redelijk beschut. Ik voel me er gewoon niet zo prettig bij om in een restaurant ofzo te voeden, vind het toch iets prive's/intiems hebben...

Enne, wellicht een tip voor de twee bovenstaande moeders: in plaats van zo'n BV-shirt gewoon bij de HEMA een hemdje kopen. Ze hebben daar namelijk hemdjes met elastische schouderbandjes! Als je gaat voeden kan je dat hemdje naar beneden (voorbij je BH) trekken en dan blijft je buik dus gewoon bedekt. Wat mij betreft ideaal!

Groet, Juul

Terug
Bovenaan