Borstvoeding kolven

Hallo!de flesjes v bibi & eigen merk Prenatal passen ook op de borskolf v medela ( wel voorzichtig los draaien!) Kan je er een aantal aanschaffen en idd uitkoken.

Ikzelf heb ook de ziekenhuis flesjes en ik doe ze in de vaatwasser en de sterilisator. Ik heb hetzelfde gedaan voor alle drie mijn premature kinderen. Misschien niet zo goed, het plastic is er eigenlijk niet voor bestemd/op berekend, maar ik had hetzelfde probleem. Toen waren er ook nog geen zakjes om bv in te vriezen.

Zou je niet naar het ziekenhuis kunnen bellen ofzo, en vragen of zwe je niet nog meer kunnen meegeven...ofzo..? Als je het niet wilt hergebruiken..(wat ik goed snap hoor! bij mij zei ook de een "lekker in de vaatwasser en steriliseren"en de ander "nee, dat mag niet".) Misschien een bv centrum bellen? Die zullen toch wel een idee hebben...Ik doe het nu trouwens dus weer...voor mijn dochter (geboren met 32.3 w.) vanaf dat ze thuis is gewoon flesjes steeds gesteriliseerd toen de nieuwe opwaren.

Voor de duidelijkheid, bij a-terme zuigelngen mag je bv 5 dagen in de koelkast bewaren, voor premturen is het strenger en mag je het maar tot uiterlijk 3 dagen bewaren. Liefst niet ouder dan 24u.

Succes, en sterkte met het gedoe, wat zal je moe zijn!!! XK

Terug
Bovenaan