Borstvoeding loopt terug!! HELP

Hallo Dames,

Mijn zoontje is 11 weken en weeg 5 kilo. Hij krijgt 5 voedingen per dag om de 4 uur. De borstvoeding verliep altijd zonder problemen en hij dronk altijd goed.Ik ben vanaf 4 weken al gaan kolven en gaf hem dan af en toe het flesje. Dat ging allemaal prima. Ik kolfde een maand geleden ongeveer 130 cc.

Sinds een paar weken gaat het voeden en kolven een stuk minder. Aan de borst is hij erg onrustig en lijkt hij niet tevreden na de voeding. Wanneer ik kolf, kolf ik steeds minder( 130 cc- 100 cc- 80 cc).
Vanochtend dronk hij heel even en wilde vervolgens niet meer. Ik kolven en ik kolfde maar 40cc (de laatste voeding was om 22.30 uur) Je zou dan toch verwachten dat er aardig wat uit zou moeten komen, toch?

Ik heb al contact gehad met het CB en ik drink genoeg, eet gezond en neem voldoende rust. Ook kolf ik regelmatig tussen de voedingen door. Ik weet niet meer wat ik moet doen! Ik moet ook bijna weer gaan werken en hoe zal het dan gaan...

Wat kan ik doen? Of kan het dat het ineens een stuk terugloopt, komt het dan nog wel goed!!???

Liefs,
Doornroosje
 
Hoi hoi,

Heb je al een regeldag ingelast? Elke 2 uur kolven om je productie weer omhoog te krijgen? Ik had daarnaast erg veel baat  bij borstvoedingsthee, verkrijgbaar bij de Tuinen.

groetjes en succes!
 
heel veel drinken he anders krijg je geen melk .drink melk sappen zonder prik geen sinnas appel water en het kan ook de door de kolf de melk trekken zo zei me kraamzorgster aan mij ik had ook gekolfd toen.en er zijn ook babys die soms door deborstvoeding niet zso goed groieen als het zo ik kijken ze wel bij cb ga je dan flesvoeding gefen maar doorzetten tot dat j eniks hebtt.
succes
 
Dag doornroosje,

Ik heb ook zo'n dipje gehad met een week of 11, ik heb hem toen op advies van het cb iedere 2 uur aangelegd, dit heb ik toch zeker wel een paar dagen gedaan en toen kwam het weer super opgang. Aanleggen heeft meer zin dan kolven, als je kindje drinkt komt er altijd meer uit en komt het  beter op gang  is mij verteld! Ik legde hem trouwens alleen overdag meer aan, snachts niet.

Groetjes Jen
 
Oh, ik zal het haast vergeten, SUPERMALT bier, het is behoorlijk zoetig en alcohol vrij. het is verkrijgbaar bij de surinaamse toko en bij een aantal supermarkten (o.a. vomar)

Dat werkte bij mij echt super en het is nog alcoholvrij ook!
 
Hoi!
Herkenbare situatie, met name het onrustig aan de borst en niet tevreden na de voeding. Mijn zoontje is nu 4 1/2 maand oud en een tijdje geleden had ik dat hier ook aan de hand. Opeens was meneertje veel sneller klaar aan de borst (volgens mij ging ie toen ook krachtiger drinken: dus sneller klaar) en dan boos worden dat het op is! Gelukkig voor mij vindt hij z'n vingers ook heel erg lekker, dus daarmee kon hij zijn zuigbehoefte dan wel weer stillen en was het goed. Ik merkte in de periode wel dat hij vaker wilde eten/drinken. Ik hield (en hou) me niet aan vaste tijden wat betreft de borstvoeding: de ene dag wil hij snel (na 2 1/2 uur of zo) weer wat drinken en de andere keer zit er wel 4 1/2 uur tussen (dat varieert hier trouwens ook over de dag: lekker voor de voorspelbaarheid, maar da's weer een ander verhaal).
Maar goed, het is al vaker gezegd: regelmatiger aanleggen, daarmee regel je je productie weer. En de tijd dat hij aan de borst is wil niet per se iets zeggen over de hoeveelheid melk die hij binnenkrijgt.
en ook hier: ik vermoed dat ik minder kolf dan dat mijn kind uit de borst kan drinken (hij is toch mijn beste kolfje!), zeker weten doe ik het niet, maar ik heb wel zo'n vermoeden. Dus ik heb niet het idee dat als ik een dag minder kan kolven dat hij ook minder binnen zou krijgen.
O ja, veel drinken heeft volgens mij niet zo veel invloed op je melkproductie, net als bepaalde producten tot je nemen. (kijk anders eens op de website van Stefan Kleintjes, www.borstvoeding.com, maar wellicht ken je die site al)
Succes!

 
Kan het zijn dat je menstruatie er aan zit te komen? Dan kan de borstvoeding ook tijdelijk iets teruglopen, en anders gaan smaken. Er komen dat toch weer andere hormonen vrij in je lichaam.
Als dat het probleem is, komt het na de menstruatie gewoon weer in volle glorie terug hihihi.

xxx
Mama van Navara
 
quote: Doornroosje_1 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-02-2009 08:51:57'));

Hallo Dames,

Mijn zoontje is 11 weken en weeg 5 kilo. Hij krijgt 5 voedingen per dag om de 4 uur. De borstvoeding verliep altijd zonder problemen en hij dronk altijd goed.Ik ben vanaf 4 weken al gaan kolven en gaf hem dan af en toe het flesje. Dat ging allemaal prima. Ik kolfde een maand geleden ongeveer 130 cc.

Sinds een paar weken gaat het voeden en kolven een stuk minder. Aan de borst is hij erg onrustig en lijkt hij niet tevreden na de voeding. Wanneer ik kolf, kolf ik steeds minder( 130 cc- 100 cc- 80 cc).
Vanochtend dronk hij heel even en wilde vervolgens niet meer. Ik kolven en ik kolfde maar 40cc (de laatste voeding was om 22.30 uur) Je zou dan toch verwachten dat er aardig wat uit zou moeten komen, toch?

Ik heb al contact gehad met het CB en ik drink genoeg, eet gezond en neem voldoende rust. Ook kolf ik regelmatig tussen de voedingen door. Ik weet niet meer wat ik moet doen! Ik moet ook bijna weer gaan werken en hoe zal het dan gaan...

Wat kan ik doen? Of kan het dat het ineens een stuk terugloopt, komt het dan nog wel goed!!???

Liefs,
Doornroosje



Ik denk dat je zoon aangeeft dat hij wil regelen. Als hij na een voeding niet tevreden is, dan bied je het beste een derde en vierde borst aan. En nog meer als het nodig lijkt. Dat heet 'wisselvoeden' en het is erg goed voor je productie.
Daarnaast kun je met borstcompressie zorgen dat je kindje sneller vette melk krijgt.(voor uitleg: http://www.borstvoeding.com  voor filmpjes:  http://www.drjacknewman.com/)

Vaker aanleggen kan ook helpen, want maar 5 voedingen op een dag is wel heel weinig hoor!
 
Terug
Bovenaan