Borstvoeding mama's

Hallo,

Onze dochter is vandaag precies 4 weken en ik geeft borstvoeding vanaf de geboorte. Het lijkt wel of iedereen op dit forum flesvoeding geeft. Zijn er toevallig ook mama's die borstvoeding geven? En zoja, hoe vaak geven jullie s'nachts en overdag?

Groetjes,

Hey hallo,

Ik geef ook borstvoeding, mijn zoontje is zondag 4 ook weken oud. Ik geef ongeveer om de 3-4 uur voeding. Overdag slaapt hij soms wat langer door en moet ik hem er bijna voor wakker maken, 's nachts meldt hij zich juist soms weer wat eerder helaas... Hoe is dat bij jou?

Hoi,

Ik geef ook borstvoeding, mijn zoontje is nu 2 weken oud. Bij mij gaat de bosrtvoeding via een tepelhoetje omdat hi niet goed de borst pakt. Ik wil van het hoedje af maar wil nog niet echt lukken. Gewoon blijven proberen denk ik.

Ik voed hem om de 2 a 3 uur dus ook door de nacht heen. Ik ben gister begonnen om hem te voeden op gezette tijden. Ik wil nu gaan aanhouden om hem op het volgende schema te voeden, en als hij meer wilt kan dat ook natuurlijk.

Ik voed nu om 03:00, 06:00, 09:00, 12:00, 15:00, 18:00, 21:00 en 00:00 uur.

Gr.

Hoi, (2e keer, vervelende website)
ik geef ook borstvoeding. Hanna is nu 3 weken oud, het gaat nog niet super goed. Pijnlijke tepels en Hanna groeit niet goed genoeg want ze is nog niet op geboortegewicht.
Maar dit is al mijn 2e keer en ik heb mijn zoon 8 maanden gevoed (met tepelhoedje dan wel) dus ik weet dat ik het kan. Als je van het tepelhoedje af wilt moet je eens kijken of je tips op het internet kunt vinden.

Ik voed om 07:00, 10:00, 13:00, 17:00, 21:00 en 03:00u

Hoi, (3e keer, vervelende website)
ik geef ook borstvoeding. Hanna is nu 3 weken oud, het gaat nog niet super goed. Pijnlijke tepels en Hanna groeit niet goed genoeg want ze is nog niet op geboortegewicht.
Maar dit is al mijn 2e keer en ik heb mijn zoon 8 maanden gevoed (met tepelhoedje dan wel) dus ik weet dat ik het kan. Als je van het tepelhoedje af wilt moet je eens kijken of je tips op het internet kunt vinden.

Ik voed om 07:00, 10:00, 13:00, 17:00, 21:00 en 03:00u

hoi,

Mijn dochter Mare is ondertussen 7 weken en ik geef ook borstvoeding. het gaat super goed dus ik ben van plan om het nog lekker lang vol te houden. bij mijn eerste ben ik gestopt met 6 weken omdat ik elke keer heel ziek werd van de borstontsteking. ik voed 5 a 6 keer, Mare komt om de 4 uur en af en toe slaat ze snachts een voeding over.

wat het tepelhoedje betreft, je kan het beste beginnen te voeden met tepelhoedje, en dan na een paar minuutjes tepelhoedje er af halen en proberen of ze grip kunnen krijgen op de tepel. die is dan wat groter van het voeden. op den duur probeer je ook vaker te beginnen met voeden zonder tepelhoedje.

Robin is nu een maand en hij geniet nog erg van de borstvoeding. Hij krijgt ongeveer 6 keer per dag. Er zit nog totaal geen ritme in. Soms zit er 6 uur tussen de voedingen, maar dat ga ik vanaf vandaag aanpassen. Hij is na zo'n lange tijd erg misselijk als hij ineens weer een volle maag heeft. Dus ik ga de wekker maar zetten.

Hier een half-half mama!

Niek was erg afgevallen en kwam daarna maar niet aan. Hij dronk wel genoeg uit mijn borst (met 1 week oud 90 cc), maar blijkbaar was/is mijn melk niet voedingsrijk genoeg. Van de verloskundige moest ik gaan bijvoeden. Nu krijgt hij iedere keer 1 borst en daarna een flesje van 60 cc.
Sinds we dat doen is hij heel goed aangekomen en zit hij sinds gisteren (2 weken oud) weer op zijn geboortegewicht.

Ik vind het alleen wel erg zwaar zo. Je hebt niet de voordelen van borstvoeding en niet de voordelen van flesvoeding. Ik hoop binnenkort weer volledig op borstvoeding over te kunnen gaan, maar weet niet zo goed hoe ik dat moet aanpakken. Maandag komt er iemand van het consultatiebureau op huisbezoek, ik zal het haar eens vragen.

Niek heeft nog niet echt een schema. Meestal zit er 3 uur tussen, soms 4 uur.

Hij is trouwens wel snipverkouden, al vanaf dag 3. De laatste dagen heeft hij soms moeite om uit de borst te drinken. Neusspray helpt totaal niet. Iemand tips?

Groetjes, Irene

Terug
Bovenaan