Borstvoeding mama's

hoofeinde van het bedje/wiegje iets omhoog doormiddel van een handdoek of kussentje onder het matrasje te leggen.
en je kan niek meenemen onder de douche en dan lekker stomen en eucaliptus douchegel van zwitsal gebruiken.

succes,

Bedankt voor jullie reacties! Mijn dochtertje is nu 4 weken oud en ze geeft altijd zelf aan wanneer ze weer wil drinken d.m.v. huilen. Ze ligt ook wel eens klaar wakker na een voeding in haar wiegje. Vindt ze heerlijk om voor haar uit te staren. Meestal voed ik haar rond de 3 á 4 uur. Ook snachts. Er zit nog totaal geen ritme in. Soms krijgt ze om 10 uur s'avonds de laatste voeding maar ook wel eens om 11 uur. Mijn verloskundige zegt altijd als ze zelf aangeeft dat ze wil drinken dan is dat het beste. Geen tijdschema's aanhouden. Ze groeit overigens heel goed op mijn borstvoeding. Vind het alleen wel eens lastig met weggaan. Een paar dagen na de bevalling had ik enorm last van stuwing, toen melk afgekolfd en in flesje gegeven. Daarna kon ze de borst weer goed pakken. Gelukkig maar!

Hoe voeden jullie zittend (madonna/rugby)of liggend?
Verslikken jullie kindjes zich wel eens?
En lukt bij jullie het boertje doen een beetje?
Ik voed 's nachts en 's ochtends liggend. De rest van de dag zittend (zgn. madonnahouding). Ik vind liggend wel lekkerder, maar Hanna wil nog wel eens loslaten en dan weer pakken. Dan heeft ze alleen de tepel en das niet prettig. De eerste paar minuten komt er vaak zoveel melk dat ze zich constant verslikt, dat vind ik wel zielig. Dan heeft ze veel lucht in haar buikje maar ze kan maar moeilijk boeren. Ze valt tijdens het drinken vaak in slaap, dan maak ik haar weer wakker(probeer ik) voor het boertje. Soms zit ik 10 minuten met haar en nog niets.
Vanochtend heeft ze wel voor bijna 2 voedingen aan vocht eruit gespuugd. Ik schok behoorlijk, heel het bedje nat en op de vloer ernaast lag ook een behoorlijke plas. Ik heb niets gemerkt dat ze moest spugen (Weet nu wel dat ze genoeg melk krijgt :s). Later weer een klein mondje vol in het bedje. Nu is ze gelukkig weer rustig.

Bij m'n zoon leek alles wel vanzelf te gaan, heb echt nauwelijks problemen gehad. Een enkele keer een verstopt melkkanaaltje en na 6 maanden soms te weinig productie.

He meiden,
Ik ben 3 jan bevallen van een zoon luuk en geef ook bv.
Alleen heb de bekende schimmel dus we zitten aan de medicijnen. Luuk eet om de 3 uur en snachts meestal 1 x om de 5 uur. Maar vanacht/gistere avond was hij zo aan het miepen en doen en heeft hij heel veel gespuugd. Hij drinkt nu 4 dagen al ff uit de fles en soms gaat dat erg gulzig. Heb wel een calmafles van madela maar hij heeft hem goed door. Ik voed hem 1 x per dag uit de borst totdat de pijn weg is. Ik wil vandaag proberen hem alleen maar uit de borst te geven en ff te wegen. Of hij al op geboorte gewicht zit. Ik voed op aanvraag maar let wel een beetje op dat het om de minimaal 2,5 maximaal 4,5 uur is. Vind het erg lastig allemaal zeker als hij zoveel spuugt.

Ik ga vanaf vandaag weer over op volledig borstvoeding, dus geen bijvoeding meer. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat. Ik wil het deze week nog proberen, gaat het niet goed dan ga ik toch over op flesvoeding.

@MissM vervelend, hopelijk knapt het snel op. Kolf je de andere voedingen?

@ Irene, succes hoor! Regelmatig aanleggen en voeden op vraag, je kleine zal wel wat vaker honger hebben.

Ik geef ook borstvoeding Tieme is alweer bijna een maand en het gaat dit keer echt zo gemakkelijk Ik voed zo rond de 3/4 uur en komt hij een keertje een half uurtje eerder doe ik daar ook niet moeilijk over
@irene succes hoop dat het lukt!

Ik kolf weer de hele dag en laat luuk uit de fles drinken. Maandag ben ik hem heel de dag uit de borst gaan voeden met het gevolg dat ik weer pijn kreeg savonds en luuk mega onrustig was. Lijkt wel of hij uit de borst minder drinkt dan uit de fles. Hij krijgt een fles van 100 en drinkt die meestal wel op. Ik kolf nu om de 4 uur ongeveer en snachts niet. Gistere heeft luuk om 23.15 gegeten en toen om 4 uur en om 8 uur dus wel netjes. Heb hem nog niet gewogen wil ik zo ff doen haha...

Terug
Bovenaan