Borstvoeding na borstverkleining

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik heb 5 jaar terug een borstverkleining gehad en ben 2,5 jaar geleden bevallen van mijn eerste kindje. Ondanks 2 weken proberen, en dan ook echt alles geprobeert, is het niet gelukt borstvoeding te geven. Er kwam per keer niet meer dan 20 cc totaal uit beide borsten.

Nu ben ik weer zwanger en twijfel of ik het deze keer weer wil proberen. De eerste keer hebben de eerste 2 weken compleet in het teken van de borstvoeding gestaan, alles moest wijken voor een goed doel natuurlijk ik wou het echt proberen.

Nu is mijn vraag wie heeft er een borstverkleining gehad en ik bij een 2e keer het wel gelukt borstvoeding te geven? Of wie heeft er verder nog tips?

hoi,

Ik heb geen ervaring met borstvoeding geven na een borstverkleining maar ben er wel zeer nieuwsgierig naar.

Ik ben nu zwanger van m'n eerste ukkepuk en ook ik heb een borstverkleining gehad. (zo'n 10 jaar geleden).
Ik ben zeer nieuwsgierig wat de ervaringen van anderen zijn. Als  't lukt zou het leuk zijn, maar ik wil niet, zoals als jij, ermee klungelen, koste wat kost, borstvoeding geven.
 De VK vond eigenlijk wel dat ik het moet gaan proberen.

Groetjes witte tulp  

hi,

ik ben ook benieuwd. Bij een vriendin van mijn zus gaat het goed, zij is ook een aantal jaar geleden geopereerd en zij kan bv geven.
Ik ben 4 jaar geleden geopereerd en wil het ook gaan proberen, nu is het wel zo dat er al vanaf week 22 ongeveer witte 'smurrie' uit mijn tepels komt.
Ik hoop dus op een goede afloop, ben ook benieuwd naar andere verhalen.

groetjes happybee

hai,
zelf heb ik geen borstverkleining ondergaan, maar 1 vriendin van mij heeft borstverkleining gehad. Zij is tijdens haar zwangerschap naar lactatiekundige geweest om zich te laten informeren over bv bij verkleining. De lactatiekundige gaf aan dat bij haar type verkleining de kans op geslaagde bv klein zou zijn. Misschien de 1e 4 wkn met zeer intensieve "training" wel, maar daarna verandert de behoefte van t kindje en is de kans dat je alsnog moet bijvoeden heel groot. Zij heeft ervoor gekozen om flesvoeding te geven (met inderdaad de reden dat ze in 1ste weken wil genieten van t kleintje en niet afgeleid worden door "gepier").
Een collega heeft een borstverkleining ondergaan en zij heeft, na een wat moeizame start met kolven en bijvoeden in 1e 8dgn, vanaf week 2 voldoende voeding gehad en geeft met veel plezier BV
Conclusie lijkt me dat je de verschillende verkleiningstypen hebt en dat het daarvan afhankelijk is of bv zal slagen. Een advies van een lactatiekundige zou jullie op weg kunnen helpen??!
Succes allemaal met kiezen en als je voor bv gaat: ik duim voor jullie dat het lukt, maar voel je vooral niet schuldig als het niet mocht lukken!!
Groetjes mira, sinds 02-01 mama van jaap

Hallo meiden

Ook ik heb een borstverkleining gehad (jan "95) en ik ben nu zwanger van mijn derde kindje. Ik heb nooit borstvoeding geprobeerd en heb voor de bevalling besloten om voor flesvoeding te gaan. Ik heb ook nooit een druppeltje "melk" of wat dan ook gehad en ook stuwing ken ik absoluut niet. Ik heb het er wel met de gyn over gehad en die zei dat het meestal niet wil en dat je ook eerder ontstekingen krijgt. Ik blijf dus gewoon bij de flesvoeding.

Ik heb een deskundige aan de telefoon gehad en die vertelde me wel iets nieuws waar ik wat mee kan namelijk dat het gevoel in je tepels meespeelt. Als je na je verkleining weinig gevoel in je tepels hebt dan is die stimulatie er niet bij het aanleggen van je kindje. Dit kan reden zijn dat het niet lukt.

Ik wil wel voor de bevalling een besluit nemen, als ik nu zeg ik kijk het wel aan dan weet ik het wel, dan ga ik weer tot het uiterste proberen.

Als ik ervoor kies het niet te doen dan krijg ik na de bevalling een injectie en komt de BV niet op gang en dus ook geen stuwing!

Groetjes

Hallo,

Hierop wil ik wel even reageren hoor! Ik heb ongeveer 8 jaar geleden een borstverkleining gehad. Mijn dochtertje is nu bijna twee en een half en heeft gewoon borstvoeding gehad. De verloskundige was nogal sceptisch in het begin maar ik ben van te voren bij een lactatiedeskundige geweest en me goed voorbereid. (in hoeverre dat kan)

Ik had een kraamhulp die oneindig veel geduld had met het proberen en het is dus een succes geworden. Ik ben blij dat ik heb doorgezet want het is toch wel heel bijzonder.

Nu ben ik zwanger van de tweede en ga er dus weer voor. Ik denk dat het ook nu weer moet gaan lukken want mijn borsten lekken al elke nacht vanaf een week of 17 zwangerschap.

Dus wil je het echt proberen moet je je denk ik niet tegen laten houden door alle negatieve verhalen!

Succes en veel plezier.
Annelieke

Hoi,

Heel fijn dat het gelukt is, dit zijn goede berichten en een opsteker voor degene die voor het eerst zwanger zijn na een borstverkleining!

Ik  wil graag ervaringen horen van vrouwen  die na een borstverkleining voor de 2e keer zwanger zijn en het de eerste keer niet gelukt is. Ik hoop nog wat te horen.

Groetjes Irni

Terug
Bovenaan