borstvoeding na borstverkleining

Hoi Hoi,

ik ben 4 weken geleden bevallen en wilde ook graag borstvoeding gaan geven. Ik heb in 2003 een borstverkleining gehad en wilde het toch graag proberen. In het ziekenhuis hebben ze me heel goed geholpen de eerste dagen en daarna thuis had ik een super kraamhulp met veel ervaring. Ondanks dat lukte het niet en koste het me te veel energie. Omdat ik niet genoeg had legde ik eerst Joep aan de borst, dan moest ik nog 10/15 min kolven en daarna eventueel bijvoeden. Dit was te vermoeiend. We hebben toen na 2 weken besloten om rustig over te gaan, eerst in combinatie, maar al snel zaten we alleen op flesvoeding omdat het niet genoeg meer was. Ik ben blij datik het geprobeerd heb, maar helaas ging het niet anders.
De kraamzorg en verloskundige vonden het heel dapper van mij, omdat zij niet zo'n goede ervaringen hadden met borstvoeding en verkleining. Nu op de flesvoeding doet hij het prima. Hij is al van geboortegewicht 3150 naar gisteren 4115 gegaan binnen 4 weken.

Als je het gaat proberen, heel veel succes, je moet het zeker doen en laat je goed adviseren en helpen.

groetjes Liesbeth
 
Terug
Bovenaan